2024/07/03
۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۳ تير
واکنش مازیار لرستانی به حذف از سریال و گفته های رابعه اسکویی

واکنش مازیار لرستانی به حذف از سریال و گفته های رابعه اسکویی

مازیار لرستانی بعد از ماهها به ماجرای خواستگاری از رابعه اسکویی واکنش نشان داد

جامعه پویا -مازیار لرستانی اولین بازیگر ایرانی است که بعد از تغییر جنسیت به طور علنی درباره آن صحبت کرد. 
او که این روزها قرار بود با سریالی در تلویزیون ظاهر شود به دلیل گفته های رابعه اسکویی از سریال حذف شده و روزهای سختی را می گذراند. 


از شهره لرستانی تا مازیار لرستانی


مازیار لرستانی با نام تولد شهره صالحی لرستانی (زادهٔ ۳۱ خرداد ۱۳۴۵)، بازیگر و کارگردان اهل ایران است. او فعالیت سینمایی خود را در سال ۱۳۶۵ با بازی در فیلم اغر بخیر آغاز کرد.
مازیار لرستانی در سال ۱۳۴۵ و در تهران با نام شهره صالحی لرستانی زاده شد. وی دانش‌آموختهٔ کارشناسی رشتهٔ کارگردانی تئاتر از پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران در سال ۱۳۶۹ و همچنین دانش‌آموختهٔ کارشناسی ارشد رشتهٔ فیلم‌نامه‌نویسی سینما از مرکز اسلامی آموزش فیلم‌سازی مجتمع فیلم‌سازی باغ فردوس در سال ۱۳۷۳ است.
لرستانی، در ۲۲ تیر ۱۴۰۱ از تغییر جنسیت خود خبر داد و گفت نام «مازیار» را برای خود برگزیده‌است. این اتفاق از سوی کاربران در شبکه‌های اجتماعی با واکنش‌های فراوان روبه‌رو شد و درحالی که عده‌ای از «تغییر جنسیت» او سخن می‌گفتند، فعالان حقوق تراجنسیتی‌ها یادآوری کردند که باید از عبارت «تطبیق جنس» برای این موضوع استفاده کرد. او گفت هویت سابق او مردی بوده که ۵۶ سال ادامه داشته و امیدوار است که بتواند آن را به درمان برساند.

مازیار لرستانی


زندگی سخت بعد از تغییر جنسیت


مازیار لرستانی بعد از تغییر جنسیت روزهای بسیار سختی را گذراند روند درمان طولانی و فشارهای روانی که جامعه به او وارد کرد وضعیت سختی را برای او درست کرد. او بارها در فصحه مجازی خود مورد حمله قرار گرفت و در بسیاری موارد واکنشی هم نشان نداد. 
اما نقطه اصلی فشار بر او زمانی اتفاق افتاد که رابعه اسکویی در یک برنامه اینترنتی علیه او افشاگری کرد. 


خواستگاری از رابطه اسکویی


رابعه اسکویی در این برنامه گفت: ما دوستی 30 ساله داشتیم و رفیق بودیم بعد اما این دوستی قدیمی به خاطر حرف هایی که مازیار درباره من زد به دلخوری شدید تبدیل شد و حالا دیگر ارتباطی بین ما نیست. 
او به این موضوع اشاره کرد که شایعه درباره خواستگاری مازیار لرستانی از او بوده است. اسکویی گفت که در ادامه این شایعه مازیار لرستانی حرفی زده که از نظر اسکویی بسیار بد و زشت بوده و به همین دلیل این دوستی پایمال شده است. 
هرچند رابعه اسکویی بیشتر از این موضوع را باز نکرد اما همین چند جمله هم آینده کاری مازیار لرستانی را تحت تاثیر قرار داد.


بازی در یک سریال برای تلویزیون


هرچند  مازیار لرستانی به گفته های رابعه اسکویی واکنشی مستقیم نشان نداد و فقط به گفتن این جمله که باید بخشید تا ذهن آزاد شود بسنده کرد سعی کرد به این موضوع پایان دهد اما تاثیر این گفته ها روی زندگی کاری مازیار لرستانی باعث شد تا او حالا بعد از نزدیک به 5 ماه تصمیم بگیرد به این گفته ها واکنش نشان دهد. 
این اتفاق زمانی افتاد که خبر رسید مازیار لرستانی در یک سریال تلویزیونی ساخته منوچهر هادی بازی کرده است. این اولین بار بود که بازیگری در سطح کلاس یک در ایران تغییر جنسیت داده و تلویزیون با حضور او در یک سریال موافقت کرده بود اما بعد از پایان سریال یکدفعه ورق برگشت. 
خبر رسید که تلویزیون اجازه نداده تصویر مازیار لرستانی پخش شود و گفته شد او باید از سریال حذف و سکانس های مربوط به او دوباره فیلم برداری شود. 
هیچ وقت دلیل این اتفاق به صورت رسمی بیان نشد اما به صورت غیررسمی اعلام شد علت آن افشاگری رابعه اسکویی علیه مازیار لرستانی بوده است. 


واکنش مازیار لرستانی بعد از ماهها سکوت


حالا بعد از ماهها سکوت درباره گفته های رابعه اسکویی مازیار لرستانی در پاسخ به کامنت شراره رخام به آنچه درباره او گفته شده بود واکنش نشان داده است. او گفته کاری خلاف شرع نکرده است. 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.