2024/04/29
۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
طرز تهیه ژله شیر با پودر ژلاتین بسیار شیک و مجلسی

طرز تهیه ژله شیر با پودر ژلاتین بسیار شیک و مجلسی

طرز تهیه ژله شیر خیلی خوشمزه و خاص را اینجا بخوانید

جامعه پویا -ژله شیر بسیار زیبا و البته مفیدترین نوع ژله است که می توانید آن را تهیه و در مهمانی ها سرو کنید. 

بیشتر بخوانید : طرز تهیه موچی ساده کره ای


مواد لازم برای تهیه ژله شیر

 

پودر ژله    1 بسته
شیر    1.5 پیمانه
شکر    به میزان لازم

بیشتر بخوانید : طرز تهیه کاستردبا ژله بسیار خوشمزه و مجلسی

 

ژله شیر
طرز تهیه ژله شیر


ابتدا یک و نیم لیوان شیر را با پودر ژله مخلوط کنید و خوب هم بزنید. بعد ظرف حاوی ژله و شیر را روی بخاری یا کتری قرار دهید تا حالت بن ماری شود و کم کم هم بزنید تا همه ذرات ژله در آن حل شود. شکر به آن اضافه کنید و دوباره هم بزنید. وقتی مواد یک دست شد آن را در قالبی که مد نظر دارید بریزید. اگر می خواهید ژله قالبی خارج شود می توانید قالب را چرب کنید و وقتی خوب چرب شد مواد را داخل آن بریزید. 
حالا قالب را داخل یخچال قرار دهید حدود و 2 ساعت و نیم زمان لازم است تا ژله خوب ببندد. بعد مقداری آب جوش آماده کنید و قالب ژله را برای 30 ثانیه داخل آن قرار دهید تا اطرافش شل شده و به راحتی از ژله خارج شود. می توانید دور ژله را با کارد آزاد کنید. 
حالا ژله شیر آماده است و می توانید سرو کنید. 

 


نکته 


ژله شیر برای بچه هایی که شیر دوست ندارد بسیار مفید است. 
ژله شیر را می توانید با ژله های طعم دار هم درست کنید. یا اینکه لایه به لایه آن را قرار دهید و در مهمانی سرو کنید. بسیار خوشمزه  و زیبا می شود. 
می توانید چند نوع ژله میوه ای را آماده کنید و خرد کنید و داخل ژله شیر بریزد و از این راه ژله خرده شیشه درست کنید که بسیار عالی است. 
 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.