2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
طرز تهیه ماقوت زعفرانی خیلی خوشمزه و مجلسی

طرز تهیه ماقوت زعفرانی خیلی خوشمزه و مجلسی

طرز تهیه ماقوت زعفرانی خیلی خوشمزه و مجلسی را اینجا بخوانید.

جامعه پویا -ماقوت یک دسر خیلی عالی برای کسانی است که روزه می گیرند. ماقوت زعفرانی را می توانید با این دستور تهیه خیلی خوشمزه و عالی درست کنید تا انرژی را به شما برگرداند. 


مواد لازم برای تهیه ماقوت


 نشاسته گل    ۶ قاشق غذاخوری
پودر هل    ۱ قاشق چایخوری
گلاب    ۲ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده    ۱ قاشق غذاخوری
شکر    ½ لیوان
آب    ۲ لیوان
پودر ژله موزی    ۱ بسته
تخم شربتی    ۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه ماقوت


طرز تهیه ماقوت


ابتدا نشاسته گل را به همراه نصف پیمانه آب سرد داخل یک کاسه فلزی مناسب می ریزیم و به خوبی هم می زنیم تا نشاسته به طور کامل درون آب حل شود. در ادامه پودر هل را به کاسه اضافه می کنیم.
در این مرحله گلاب را به همراه زعفران دم کرده به کاسه اضافه می کنیم. در ادامه شکر را به همراه ۲ لیوان آب به کاسه اضافه می کنیم. حالا مواد را با هم ترکیب می کنیم تا کاملا یکدست شوند، سپس کاسه را روی حرارت قرار می دهیم.
حالا مواد را به صورت مداوم هم می زنیم تا شکر به طور کامل حل شود و طعم و بوی خامی نشاسته گرفته شود. هم زدن مواد را باید به صورت متداوم تا زمانی که مایه ماقوت به غلظت و قوام مناسب برسد ادامه دهیم.
پس از اینکه غلظت مواد تقریبا مانند فرنی شد، باید کاسه را از روی حرارت کنار بگذاریم. در ادامه تخم شربتی را در آب می خیسانیم تا دانه هایش ژله ای شود، سپس مایه ماقوت را درون ظرف سرو می ریزیم و روی آنرا صاف می کنیم.
در این مرحله پودر ژله را به همراه یک لیوان آب جوش ترکیب می کنیم تا کاملا حل شود، سپس یک لیوان آب سرد به همراه تخم شربتی اضافه می کنیم و پس از کمی مخلوط کردن، روی ماقوت می ریزیم و تا زمان سرو در یخچال قرار می دهیم.

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.