2024/07/27
۱۴۰۳ شنبه ۶ مرداد
بهترین روش شستن توت‌فرنگی

بهترین روش شستن توت‌فرنگی

بهترین روشن شستن توت فرنگی را اینجا بخوانید

جامعه پویا -شستن توت فرنگی روش خاصی دارد چراکه این میوه بسیار حساس در صورتی که به درستی شسته نشود حتما خیلی زود خراب می‌شود. 


شاید شما هم وقتی توت‌فرنگی می‌خرید متوجه شدید که این میوه چقدر حساس است و خیلی سریع توسط آفت‌ها آسیب می‌بیند و خوردن توت‌فرنگی‌های آسیب‌دیده باعث بروز بیماری‌های ویروسی و عفونی می‌شود.

به همین دلیل شستن توت‌فرنگی اهمیت زیادی دارد. مریم امینی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به این‌که طی تحقیقات، غوطه‌ور کردن توت‌فرنگی در محلول آب حاوی 3درصد سرکه و بعد آب کشی کردن آن با آب، ۴۸ درصد سموم آن را کم می‌کند، به مهر گفت: به طور کلی ابتدا با آب آلودگی‌های توت فرنگی را از بین ببرید سپس داخل محلول آب و سرکه (چهار قسمت آب و یک قسمت سرکه سفید) یا جوش شیرین حدود یک ربع برای سرکه و ۲۰ دقیقه برای جوش شیرین، غوطه‌ورکرده و سپس بشویید. همچنین برای خارج‌کردن کرم داخل توت فرنگی نیز توصیه می‌شود میوه را داخل آب نمک چند دقیقه نگه دارید تا حشرات و کرم از آن خارج شود، برای تهیه آب نمک، حدود یک قاشق غذاخوری نمک را به یک کاسه متوسط آب گرم اضافه کنید و بگذارید حل شود، سپس توت فرنگی‌ها را در آب نمک بریزید و بگذارید حدود پنج دقیقه خیس بخورد و در انتها توت‌ها را با آب تمیز بشویید.

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.