2024/07/27
۱۴۰۳ شنبه ۶ مرداد
طرز تهیه کمپوت زردآلو خیلی خوشمزه و کارخانه ای

طرز تهیه کمپوت زردآلو خیلی خوشمزه و کارخانه ای

طرز تهیه کمپوت زردآلو خیلی خوشمزه و کارخانه ای را اینجا بخوانید

جامعه پویا -کمپوت زردآلو یک دسر تابستانی خیلی خوشمزه است مخصوصا وقتی در هوای گرم به خانه می‌آیید یا مهمانی دارید که می خواهد زود خنک شود. برای تهیه کمپوت زردآلو به مواد اولیه خوب نیاز دارید. 


مواد لازم برای تهیه کمپوت زردآلو


زردآلو    ۱ کیلوگرم
شکر    ۵ ق غذا خوری
آب    ۳ پیمانه

زرد آلو


طرز تهیه کمپوت زردآلو


ابتدا زرد آلو را خوب بشویید و صبر کنید تا خشک شود، در این مدت شهد را آماده کنید، آب را بجوشانید و شکر را داخل آن بریزید و صبر کنید که حل شود، حالا زردآلو را داخل شیشه های تمیز و خشک بریزید و شهد را هم به آن اضافه کنید توجه داشته باشید شهد حتما باید روی زرد آلوها را بپوشاند. سپس در شیشه را محکم ببندید، مقداری آب داخل یک قابلمه بجوشانید، شیشه ها را داخل قابلمه و در واقع داخل آب جوش قرار دهید. به مدت یک ربع صبر کنید تا آب و شیشه ها قل قل بجوشد، بعد از یک ربع تا 20 دقیقه اجاق را خاموش کرده و شیشه ها را خارج کنید، در یکی از شیشه را به آرامی باز کنید، اگر زردآلو به اندازه ای که دوست دارید پخته بود آرام آرام در شیشه های دیگر را باز کنید، هواگیری کرده و دوباره ببندید وقتی شیشه ها به دمای محیط رسید آن را داخل یخچال قرار دهید و کمپوت را نوش جان کنید. 


نکته


اگر دوست دارید می توانید به آن گلاب و زعفران هم اضافه کنید در این صورت می توانید از آب آن  به جای شربت هم استفاده کنید. 
عطر زردآلو به قدری دلنشین است که به معطرکننده دیگری نیاز ندارد اما اگر دوست دارید می توانید هل هم اضافه کنید. 

می توانید هسته ها را هم از زردآلو جدا کنید، قبل از اینکه زردآلو را در شیشه بریزید دو نیم کنید و هسته را خارج کنید، یا اینکه با نی از یک سر فشار دهید تا از سر دیگر خارج شود. سپس زردآلو را داخل شیشه بریزید . فقط توجه داشته باشید نباید شیشه پر شود تقریبا تا دو سوم زرد آلو بریزید و بقیه را با شهد بپوشانید.

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.