2024/04/27
۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
طرز تهیه دسر بانوفی پای بسیار خوشمزه و آسان و مجلسی

طرز تهیه دسر بانوفی پای بسیار خوشمزه و آسان و مجلسی

طرز تهیه بانوفی پای بسیار خوشمزه و مجلسی را اینجا بخوانید

جامعه پویا -بانوفی پای یک دسر بسیار عالی و خوشمزه و البته آسان است که با راحتی می توانید به چند حرکت آن را در خانه درست کنید. 

 


مواد لازم برای تهیه دسر بانوفی پای


بیسکوییت خرد‌شده: 70 گرم
شکر: چهار قاشق غذاخوری
خامه:200 گرم
کارامل  : 300 گرم
شیر: 400 میلی لیتر
موز : 2 عدد

طرز تهیه بانوفی پای بسیار خوشمزه


دستور تهیه بانوفی پای


ابتدا بیسکویت ها را خرد کنید. می توانید اینکار را با غذاساز انجام دهید و می توانید با ریختن آن در یک کیسه و کوبیدن بیسکویت ها آنها را کامل خرد کنید. 
وقتی بیسکویت کاملا خرد و یک دست شد کارامل را به آن اضافه می کنیم. ماده ای که به دست می آید کمی سفت است روی آن شیر می ریزیم و هم می زنیم تا به خمیر تبدیل شود. حالا موز حلقه شده را به آن اضافه می کنیم و هم می زنیم دوباره همین کار را تکرار می کنیم لایه بعدی بیسکویت ،کارامل ، شیر و موز را اضافه کرده و هم می زنیم. 

بیشتر بخوانید : طرز تهیه کاسترد خانگی بسیار خوشمزه و مجلسی


حالا خامه و شکر را با هم مخلوط می کنیم و حسابی هم می زنیم تا یک دست شود. بعد خامه و شکر را به مواد اضافه می کنیم باید اینکار طوری انجام شود که به همه قسمت های مواد برسد. بعد مواد را داخل یک قالب می ریزیم و حسابی آن را فشرده می کنیم تا به طور کامل در قالب جا شود و فرم بگیرد. سپس قالب را در یخچال می گذاریم تا خودش را بگیرد. اینکار معمولا سه ساعت طول می کشد. وقتی مواد خودش را گرفت قالب را از یخچال خارج می کنیم و مواد را که قالب خورده با احتیاط از قالب جدا می کنیم تا فرم آن بهم نخورد. 

بیشتر بخوانید : طرز تهیه دونات مغزدار شکلاتی

حالا نوبت تزئین آن است می توانید با باقی مانده موز و کمی شکلات آب شده یا خامه داخل آن را تزئین کنید سپس دوباره مواد را داخل ظرفی در یخچال قرار دهید تا شکلات یا خامه که اضافه کرده اید خودش را بگیرد. 
حالا بانوفی پای شما حاضر است می توانید میل کنید. 

طرز تهیه بانوفی پای شیرعسل

بیشتر بخوانید : طرز تهیه چیز کیک کلاسیک خوشمزه ساده و آسان +نکات کلیدی و حرفه ای



نکته 


میزان شیرینی که به مواد اضافه می کنید باید به حدی باشد که مواد را شل نکند .شیر برای از بین بردن سفتی بیش از حد مواد است. 
به جای موز می توانید از هرمیوه ای استفاده کنید اما بهتراست میوه آبدار نباشد تا مواد شما را شل نکند
به جای شیر می توانید از آب میوه هم استفاده کنید اینکار طعم جذابی به دسر شما می دهد
اگر تصمیم گرفتید با شکلات بانوفی پای را تزئین کنید شکلات تخته ای را آب کنید می توانید از روش بن ماری برای اینکار استفاده کنید وقتی شکلات هنوز کمی گرم بود آن را در بانوفی پای بریزید.

می توانید به جای خامه از شیرعسل استفاده کنید و یک بانوفی پای شیرعسل درست کنید.
 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.