2024/07/27
۱۴۰۳ شنبه ۶ مرداد
خواص بی نظیر زردچوبه ناشتا از لاغری تا درمان سرطان

خواص بی نظیر زردچوبه ناشتا از لاغری تا درمان سرطان

زردچوبه یک گیاه بسیار عالی است که به عنوان ادویه استفاده می شود خواص بی نظیر زردچوبه را اینجا بخوانید

جامعه پویا -خانم ها حتما زردچوبه را در غذا استفاده می کنند ، اما خیلی ها خواص این ادویه خاص و عالی را نمی دانند. جالب است بدانید زردچوبه خواص بسیار زیادی از درمان التهاب تا لاغری دارد. 

 

بیشتر بخوانید : خواص بی نظیر زیره سبز از لاغری تا تقویت رحم و اسپرم

درمان التهاب با زردچوبه


التهاب مفصل یا آرتریت یکی دیگر از مشکلات رایجی است که به بیماری‌هایی نظیر آرتروز و روماتیسم مفصلی منجر می‌شود. کورکومین موجود در زردچوبه می‌تواند به درمان التهاب مفصل کمک کند. این خواص زردچوبه را تحقیقات زیادی تایید کرده است؛ خصوصا در تحقیقاتی که روی بیماران دارای آرتریت روماتویید یا روماتیسم مفصلی انجام شده، زردچوبه حتی از داروهای ضدالتهابی هم تاثیر بهتری نشان داده است. نتایج تحقیقات دیگر نیز همگی بهبود علائم بیماری را نشان دادند و این موضوع بسیار امیدوار کننده است.

سرطان یک بیماری بسیار خطرناک است که به دلیل رشد سلولی غیر قابل کنترل رخ می‌دهد. سرطان انواع مختلفی دارد که دارای نقاط مشترک زیادی هستند. به نظر می‌رسد برخی از آن‌ها به مکمل‌های کورکومین پاسخ می‌دهند. کورکومین موجود در زردچوبه برای درمان سرطان مورد مطالعه قرار گرفته است و محققان به این نتیجه رسیدند که این ماده بر رشد و تکثیر سلول‌ها تاثیر دارد. این تحقیقات نشان داده‌اند که کورکومین موجود در زردچوبه می‌تواند باعث مرگ سلول‌های سرطانی، کاهش رشد رگ‌های خونی در تومورهای سرطانی و جلوگیری از متاستاز (پراکنده شدن سلول‌های سرطانی در بدن) شود.

مطالعات زیادی نشان دادند که کورکومین موجود در ترکیبات زردچوبه می‌‌تواند باعث کاهش رشد سلول‌های سرطانی در آزمایشگاه شود. این ماده در آزمایش روی حیوانات نیز رشد تومور را متوقف کرده است.

خواص زردچوبه


زردچوبه و لاغری


به گفتهFoods ، ارتباط بین زردچوبه و کورکومین با لاغری، به خاصیت ضد التهابی آن برمی گردد. اضافه وزن یا چاقی با آزاد شدن سایتوکاین های پیش التهابی همراه است. این شرایط با التهاب مزمن و درجه پایین مرتبط است. براساس مقاله ای منتشر شده در مجله نوتریشن، در ژانویه 2013، تصور می شود که بسیاری از افراد دارای اضافه وزن و چاق دچار سندرم متابولیک هستند، که غالباً ناشی از اضافه وزن و اندازه زیاد دور کمر است.

مطالعه مجله Foods در سال 2017 نشان داد که بزرگسالان چاقی که به مدت 30 روز، 1 گرم کورکومین دریافت کرده و به دنبال آن دو هفته مصرف آن را کنار گذاشتند، کاهش چشمگیری در میزان تری گلیسیرید خود نشان دادند. با این حال سطح کلسترول، شاخص توده بدنی و چربی بدن شان کاهش نیافت. مولفان نتیجه گرفتند که مصرف مکمل ها طی یک دوره کوتاه، عدم کنترل رژیم غذایی و دوز کم مکمل ها ممکن است بیان کننده علت این یافته ها باشد. یافته های آن ها با مطالعات قبلی مغایرت داشت.

یک مطالعه در سال 2015 به این نتیجه رسید که یک فرم زیست دسترس از کورکومین می تواند در مدیریت وزن افرادی که دارای اضافه وزن هستند، کمک کند. به شرکت کنندگان در این گزارش 800 میلی گرم مکمل که شامل 95 درصد کورکومین بود، داده شد. آن ها همچنین طی این دوره از رژیم غذایی سختی پیروی کردند. در طی 30 روز اول، لاغری و تغییرات BMI حدود 2 درصد بود. اما پس از 30 روز، حدود 5 تا 6 درصد افزایش یافت.

با این وجود، مولفان هشدار دادند که برای مشخص شدن اینکه آیا واقعا زردچوبه و کورکومین تأثیر مثبتی در مبارزه با سیستم التهابی بدن و کمک به لاغری دارند یا خیر، مطالعات بیشتری لازم است. مطالعه زیر که در سال 2018 انجام شد در واقع هیچ گواهی مبنی بر این ادعا نبود.

بیشتر بخوانید : خواص سیر سیاه و مضرات آن چیست

 

کورکومین و ورزش


با افزایش سن، لایه سلول های خونی افراد آسیب می بیند. این مشکل تحت عنوان عملکرد اندوتلیوم عروقی شناخته می شود و می تواند نشانه اولیه بیماری قلبی باشد، گذشته از آن منجر به تنگی نفس می شود که می تواند ورزش کردن را دشوار کند.

مطالعه ای که در اکتبر 2012 در زنان یائسه انجام شد، نشان داد که کورکومین و ورزش به طور مستقل باعث افزایش عملکرد آستر سلول های خونی می شوند. طبق گفته دانشگاه ایالتی اورگن، این وضعیت، مرحله اولیه بیماری های قلبی است و تلاش های پیش گیرانه می تواند اثرات آن را معکوس کند.

در این مرحله، مطالعات کورکومین و زردچوبه کنار هم قرار گرفتند. مصرف مکمل های زردچوبه و کورکومین- به میزان 8 گرم در روز- بی خطر است، بنابراین اگر شما بخواهید که به طور مرتب آن را مصرف کنید تا ببینید که تاثیری بر سلامتی و لاغری تان داشته یا خیر، مسئول این امر، خود شما هستید. با این وجود، باید مکمل های مصرفی خود از جمله زردچوبه را با پزشک تان در میان بگذارید.

بیشتر بخوانید : خواص بی نظیر گیاه زنیان ؛ از تنظیم دستگاه گوارش تا لاغری

 

زردچوبه، رزوراترول و اتوفاژی


اگرچه فواید زردچوبه و رزوراترول حیرت برانگیز است و آن ها می توانند بر هر چیزی از وزن گرفته تا بیماری های مزمن تأثیر بگذارند، اما همه به مفهوم اتوفاژی برمی گردند.

هنگامی که اتوفاژی قوی باشد و به شکلی که طراحی شده، عمل کند، سلول ها عملکرد بهتری از خود نشان می دهند و فرد قادر است بسیار راحت تر- و بدون علائم درونی و برونی پیر شدن سریع- در برابر سموم و استرس زاهای امروزه روز مقاومت کند. راه کارهایی که برای تقویت اتوفاژی، مقابله با التهاب، ایجاد پوست درخشان و بازگرداندن نشاط جوانی فرد موثر هستند، شامل موارد زیر است:

اتخاذ یک رژیم غذایی با فیبر- کتوی بالا- من آزمایشات زیادی را در زندگی ام انجام داده ام و وقتی کتو را با یک فیبر (غذایی با گیاهان زیاد) ترکیب کردم، نتایج خوبی گرفتم. روزه داری از آن جایی که به زبان بدنم گوش فرا می دهم، شیوه روزه داری را دنبال می کنم. برای این منظور، به صورت متناوب، بیشتر هفته ها چند بار روزه می گیرم و بعد از آن چند بار در سال، به مدت 5 روز، روزه آب می گیرم. در حقیقت روزه آب، اتوفاژی را به جایی می رساند كه بدن بتواند سلول های بنیادی جدیدی بسازد!


ورزش‌های مقاومتی (RET) و تمرین اینتروال با شدت بالا (HIIT)- روزهای مربوط به بیماری های قلبی مزمن من مدتهاست که به پایان رسیده است و اکنون با ورزش های مقاومتی و تمرین اینتروال با شدت بالا، همراه با پیاده روی و ورزش ترمیمی، هوشمندانه تر عمل می کنم. مکمل یاری هدفمند- من چندین مکمل بسیار هدفمند برای حمایت از اتوفاژی بدن خود مصرف می کنم. رزوراترول و زردچوبه در صدر لیست من قرار دارند! خواب، مدیریت استرس و اولویت بندی زمان برای خودمراقبتی. قدرت بنیه ای را دست کم نگیرید!

 

 

نحوه مصرف زردچوبه: به صورت چای، پودر یا مکمل


زردچوبه، ریشه ی عمیق زرد- نارنجی است که در سراسر آسیا، رنگ ها و عطر و طعم های مختلفی را به ادویه کاری می بخشد. زردچوبه هزاران سال است که بخشی از رژیم های غذایی سنتی را تشکیل می دهد. فواید دارویی زردچوبه پشتوانه علمی دارد و این خاصیت به عنصر فعال موجود در آن یعنی کورکومین نسبت داده می شود. این ادویه علاوه بر افزایش اتوفاژی، به سبب کاهش التهاب، بهبود خلق و خو، کاهش قند خون و ارتقاء سلامت قلب آن نیز معروف است.

به سبب این مزایا، جای تعجب نیست که مکمل های زردچوبه و کورکومین بسیار پرطرفدار و در دسترس هستند. در هنگام انتخاب یک مکمل، مهم است که از برند با کیفیت آن بهره گیرید که خلوص و ایمنی بالایی داشته باشد. به هنگام انتخاب مکمل های آن، اول به چگونگی و محل رشد آن دقت کنید و پذیرای بالاترین استانداردهای مطلقش باشید.
 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.