2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
گیاه میخک برای چی خوبه و چطور مصرف کنیم

گیاه میخک برای چی خوبه و چطور مصرف کنیم

برای اینکه همه فواید و مضرات میخک را بدانید اینجا را بخوانید

جامعه پویا -میخک فقط گل زیبا نیست. میخک نوعی گیاه است که فواید بسیار زیاد آن شما را ترغیب می کند که هر روز از این گیاه بسیار مفید استفاده کنید. 
میخک در گذشته فقط به عنوان ادویه استفاده می شد اما زمانی که در طب سنتی خواص بسیار عالی آن مشخص شد جنبه درمانی نیز پیدا کرد. 

بیشتر بخوانید : خواص بی نظیر سنجد برای مردان چیست


پایین آوردن قند خود با میخک 


جالب است بدانید که میخک یکی از بهترین داروهای گیاهی برای پایین آوردن قند خون است. میخک قند خون اضافی را دفع می کند و باعث ترشح انسولین در بدن می شود. هرچند توصیه نمی شود اگر دچار بیماری دیابت هستید داروی خود را قطع کنید اما برای مصرف میخک با پزشک خود مشورت کنید.

 


از بین برنده باکتری های دهان


همه افراد وقتی صبح از خواب بیدار می شوند دچار بوی بدن دهان هستند. توصیه هایی درباره مسواک کردن زبان هنگام شب شده است که بوی بد دهان را از بین می برد. اگر می خواهید دهانی همیشه خوشبو داشته باشید بهترین راه استفاده از میخک است هر صبح تکه ای میخک در دهان خود قرار دهید و آن را بمکید از آنجایی که میخک از بین برنده باکتری در دهان است بوی بدن دهان را به طور کامل از بین می برد. ناگفته نماند دهانشویه ای گیاهی با به کارگیری میخک، روغن درخت چای، ریحان وجود دارد که بر اساس گزارش‌های دانشگاه KU Leuven بلژیک در بخش لثه درمانی سلامت لثه با این دهانشویه طبیعی تضمین شده و موجب کاهش باکتری و پلاک در دهان بعد از 21 روز استفاده از آن مشاهده می شود.

بیشتر بخوانید : خواص بی نظیر پیاز خام برای مردان و پیشگیری از سرطان


درمان فشار خون و کلسترول با میخک


گیاه میخک در درمان کلسترول یا چربی بد خون بسیار موثر است همچنین با خوردن میخک می توانید فشار خون را هم تنظیم کنید. اگر قصد دارید از میخک برای درمان فشار یا قند خون استفاده کنید دم کرده آن را بنوشید. 

 


درمان درد مفاصل با میخک 


یکی از بهترین مسکن های طبیعی میخک است جالب است بدانید به دلیل وحود فلاونوئیدها در میخک بافت استخوانی شما محکم تر و بهتر می شود و می توانید استخوان هایی سالم تر داشته باشد. میخک درد استخوانی را هم کاهش می دهد. 

 


لاغری با میخک


دم نوش میخک به دلیل اینکه یبوست را از بین می رود و گوارش را بسیار راحت می کند می تواند یکی از گیاهانی باشد که شما برای لاغری از آن استفاده می کنید. استفاده از چای سبز و میخک یکی از بهترین دم نوشها برای لاغری است. اگر چای سبز دوست ندارید می توانید از میخک هم در آن استفاده کنید و هم آن را خوش عطر کنید و هم برای لاغری از آن استفاده کنید. 

خواص گیاه میخک


میخک در غذا


میخک در غذاهای مختلف مانند خورش آلو ، مرغ ، انواع مربا استفاده می شود. عطر بسیار خاص و عالی آن یک غذای فوق العاده برای شما درست می کند. 

 


مضرات گیاه میخک 


البته توجه کنید زیاده روی در استفاده از میخک هم می تواند مشکلاتی را ایجاد کند از جمله افت شدید قند خون ، فشار یا چربی خون.

 

مصرف میخک در بارداری 

 

میخک به دلیل فواید زیادی که دارد یک گیاه مناسب است که در مصرف روزانه خود قرار دهید. اما توجه داشته باشید اگر باردار هستید حتما در مصرف میخک احتیاط کنید. چون میخک خون را رقیق می کند و ممکن است باعث سقط جنین شود. بنابراین مصرف روزانه آن در بارداری اصلا توصیه نمی شود. 

 


جلوگیری از سکته با میخک 


میخک باعث رقیق شدن خون می شود برای اینکه دچار لخته خون یا آمبولی نشوید بهترین راه این است که میخک استفاده کنید. میخک در بدن مانند اسپرین عمل می کند و از لخته شدن خون در بدن جلوگیری می کند. 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.