2021/06/19
۱۴۰۰ شنبه ۲۹ خرداد
چطور تا عید خیلی سریع لاغر شویم

چطور تا عید خیلی سریع لاغر شویم

لاغر شدن و رسیدن به اندام مناسب در مدت زمان کوتاه مساله ای است که بسیاری افراد به دنبال آن هستند. لاغری سریع و لاغری تا عید نوروز روشی دارد که اینجا آن را بخوانید.

جامعه پویا -تعطیلات عید همیشه فرصت مناسبی برای دید و بازدید و سفر و مسلما همه دوست دارند بسیار خوب به نظر برسند. برای اینکه بتوانید در مدت کوتاه باقی مانده وزن کم کنید روش هایی وجود دارد که بدون آسیب به خودتان می توانید اینکار را خیلی سریع انجام دهید .
مهمترین نکته ای که درباره لاغری باید در نظر داشته باشید این است که طوری رژیم نگیرید که به بدنتان آسیب جدی وارد شود و قابل جبران نباشد. برای اینکه با کمترین خطر لاغر شوید ابتدا باید بدانید چقدر اضافه وزن دارید وچطور می خواهید لاغر شوید. 

رژیم لاغری

بیشتر بخوانید: رژیم اوکیناوایی چیست ؟ آیا با رژیم اوکیناوایی می توان لاغر شد

 

BMI بدنتان را اندازه بگیرید


اگر حجم چربی و اضافه وزن بدنتان بین اعداد زیر باشد به دقت می توانید بگویید چقدر اضافه وزن دارید و در این صورت می توانید برای کم کردن آن اقدام کنید. 
بین 15 تا 19 باشد، لاغر هستید.
بین 19 تا 25 باشد، وزنتان نرمال است.
بین 25 تا 30 باشد، اضافه وزن دارید.
بین 30 تا 35 باشد، چاقی درجه یک (متوسط) دارید.
بین 35 تا 40 باشد، چاقی درجه دو (شدید) دارید.
40 به بالا باشد، چاقی درجه سه (مفرط) دارید.
بعد از اینکه به دقت میزان چربی و اضافه وزن را متوجه شدید حالا می توانید تصمیم بگیرید با چه سرعتی وزن خود را کم کنید. اصول کلی درباره کم کردن کاهش وزن وجود دارد که حتی اگر حجم غذای خود را کم نکنید باز هم می توانید با این روش وزن زیادی را از بدنتان کم کنید .

 

لاغری تا عید
قبل از صبحانه  حتما دو لیوان آب بنوشید


بعد از بیدار شدن از خواب یک لیوان آب ولرم همراه یک قاشق چای خوری عسل و مقدار کمی آب لیمو بنوشید. این کار به کاهش وزنتان کمک می کند و سبب سم زدایی بدن شما خواهد شد. حتما از عسل طبیعی برای اینکار استفاده کنید. عسل برداشت اول ساکاروز بسیار پایینی دارد و فقط به بدن شما انرژی می دهد و قند وارد بدنتان نمی کند بنابراین حتما از عسل درجه یک استفاده کنید. 

 

بیشتر بخوانید: رژیم لاغری کانادایی چیست و چطور خیلی سریع لاغر شویم

وعده صبحانه را حذف نکنید 


صبحانه مهم ترین وعده غذایی ما است. خوردن یک صبحانه کامل سبب می شود در طول روز انرژی کافی داشته باشیم و کمتر گرسنه شویم پس حتما برای کاهش وزن صبحانه بخورید و صبحانه را حذف نکنید. سعی کنید مواد غذایی مانند لبنیات، نان های سبوس دار و تخم مرغ را در برنامه صبحانه بگنجانید. البته این به معنای خوردن صبحانه در حجم بالا نیست. به هیچ وجه در حجم بالا صبحانه نخورید به اندازه یک کف دست نان، یک قوطی کبریت پنیر یا تخم مرغ آب پز برای صبحانه کافی است. 

 


قهوه  را جایگزین چای کنید


قهوه حاوی آنتی اکسیدان فراوان و برای سلامت بدن بسیار مفید است. نوشیدن قهوه در صبح باعث افزایش متابولیسم بدن و تسریع فرایند چربی سوزی می شود. بعد از صبحانه حتما قهوه بنوشید. در روز یک لیوان قهوه بدون شکر و قند بنوشید .بهتر است قبل از اینکه ورزش را شروع کنید قهوه بنوشید و بدن را آماده کنید. 

 

لاغری آسان

چای سبز و دارچین بنوشید


چای سبز خواص زیادی دارد و به لاغر شدن کمک می کند . این چای دارای مقادیری کافئین است که در چربی سوزی نقش بسیار مهمی بازی می کند. اگر چای سبز را با دارچین میل کنید از آنجایی که دارچین خاصیت قندسوزی بالایی دارد در بالا بردن متابولیسم بدن شما بسیار موثر است و می تواند قند زیادی در بدن شما بسوزاند و چربی ها را از بین ببرد. 

بیشتر بخوانید: رژیم کتوژنیک چیست و چه فوایدی دارد


ورزش هوازی را فراموش نکنید 


این کار را انجام دهید ورزش هوازی مانند پیاده روی سریع، دو، دوچرخه سواری ،طناب زدن و... می تواند کمک کننده باشد. 45 دقیقه پیاده روی تند روزانه می تواند باعث سوزاندن 300 کالری در روز شود که تقریبا معادل 15 کیلو کاهش وزن در یک سال است حتی اگر الگوی غذا خوردنتان را هیچ تغییری نداده باشید. اما برای اینکه سریع تر لاغر شوید حتما باید حجم غذای خود را کاهش دهید. برای اینکه ورزش هوازی بکنید بهترین زمان صبح یا دست کم تا ساعت 5 عصر است. اگر شما شبها ورزش کنید به دلیل هورمون هایی که در بدنتان ترشح می شود خواب شبانه را از دست می دهید بنابراین تا 5 عصر حتما ورزش کنید تا پس از آن شب بتوانید بخوبی و راحتی بخوابید خوابیدن می تواند در لاغری شما کمک کننده باشد.

 

 
تنقلات را حذف کنید


تنقلات را به طور کامل حذف کنید. بجز میان وعده سالم که سه واحد میوه است هیچ چیز دیگری استفاده نکنید. شما در روز اجازه دارید 3 واحد میوه و 3 عدد خرما یا 10 عدد کشمش به جای قند استفاده کنید. اما تنقلات دیگر را به طور کامل حذف کنید. 

 


وعده های غذایتان را حذف نکنید


هیچ وعده غذایی را حذف نکنید. حتما صبحانه ، ناهار و شام را میلی کنید. روزانه 5 قاشق سر خالی برنج و دو قاشق خورش بخورید. هر دو وعده را برنج نخورید. فقط یک وعده برنج بخورید و یک وعده را با نان بخورید. نانی که استفاده می کنید بیش از یک کف دست (دایره داخلی دست بدون احتساب انگشتان) نان استفاده کنید. اگر خیلی گرسنه شدید از سبزیجات استفاده کنید. استفاده از گوجه، خیار، کاهو و سبزیجاتی از این دست کاملا آزاد است. 

 


در حالت گرسنگی شدید چه کنیم


برای اینکه جلوی گرسنگی شدید را بگیرید قبل از هر کاری  دو لیوان آب بخورید. بعد اگر گرسنگی شما برطرف نشد می توانید سالاد استفاده کنید. سالاد را بدون روغن و سس استفاده کنید. می توانید مقداری سرکه سیب به آن اضافه کنید. تا سالاد طعم بگیرد. 
با روشی که گفته شد می توانید در یک ماه دست کم 7 کیلو وزن کم کنید. 


نکته : بهترین روش برای لاغری این است که تحت نظر یک پزشک وزن کم کنید. چرا که پزشکان ارگان های بدن شما را به طور منظم چک می کنند تا دچار آسیب شدید نشوند. بنابراین اگر قصد دارید در حجم زیاد لاغر شوید حتما تحت نظر یک پزشک رژیم بگیرید. مطالب بخش پزشکی جامعه پویا صرفا جهت آگاهی بخشی در این خصوص است.   
 

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.