2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
طرز تهیه عدس پلوی نذری و خاص با  ترفند هایی که آشپزهای حرفه ای بلدند

طرز تهیه عدس پلوی نذری و خاص با ترفند هایی که آشپزهای حرفه ای بلدند

عدس پلو یک غذای عالی و خوشمزه است که باترفند های سرآشپزها می توانید مدل رستورانی و نذری آن را بپزید

جامعه پویاعدس پلو یک غذای رسمی وخوشمزه است که خواص زیادی دارد. این غذا را می توان به راحتی در خانه تهیه کرد و حتی زمانی که مهمان دارید هم سرو کنید.

عدس پلو مانند دیگر غذاها فوت و فنی دارد که حرفه ای ها بلد هستند به همین دلیل است که طعم عدس پلوی نذری و مجلسی با سایر عدس پلوها متفاوت است. 

 

طرز تهیه عدس پلو

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه آلبالوپلوی رستورانی با گوشت قلقلی

مواد مورد نیاز جهت تهیه عدس پلو

برنج :3 پیمانه

عدس :یک و نیم پیمانه

گوشت چرخ کرده :300 گرم

پیاز داغ نگینی خرد شده:5 ق غ

کشمش پلویی :1 پیمانه

خرما :200 گرم

دارچین:2 قاشق غ

نمک ، روغن و زعفران آب کرده :به میزان لازم

پوست پرتقال یا نارنج خلالی و شیرین شده به میزان لازم

 

عدس پلوی نذری

 

بیشتربخوانید: دستور پخت قیمه مجلسی ونذری جا افتاده با چند ترفند ویژه

 

دستور پخت عدس پلو

ابتدا عدس و برنج را برای مدت حداقل دو ساعت خیس کنید. بعد عدس را در یک قابلمه ریخته و به میزان کافی آب در آن بریزید و اجازه دهید که خوب بجوشد. عدس ها را روی حرارت کم بجوشانید تا وا نرود. وقتی به حالت نیم پز در آمد به حدی رسید که راحت زیر دندان له می شد اما کامل نپخته بود عدس شما آماده است.  حالا نوبت برنج است. برنج خیس خورده را در آب جوش که از قبل تهیه کرده اید بریزید تا بجوشد. نحوه آبکش کردن برنج بسته به جنس برنج و شعله اجاق شما دارد. بنابراین به ترتیبی که همیشه برنج آبکش می کنید اقدام کنید. وقتی برنج را آب کش کردید با یک کف گیر عدس را لابه لای برنج در قابلمه بریزید. باید حواستان باشد که آب عدس به هیچ وجه داخل برنج نرود به همین دلیل پیشنهاد شد با کفگیر عدس را لای برنج بدهید. اگر قصد دارید ته دیگ درست کنید. می توانید کمی روغن داخل قابلمه داغ کنید و کمی زعفران در ان بریزید و نام را به آرامی داخل ان قرار دهید و بعد برنج و عدس را داخل قابلمه بریزید. وقتی عسد پلوی شما درحال دم کشیدن است. خوراک آن را آماده کنید.

 

دستور پخت عدس پلوی نذریل

 

 

 

 

 

 

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه قیمه نثار رستورانی

 

تهیه خورش عدس پلو

2 قاشق غذاخوری پیاز داغ را با گوشت چرخ کرده مخلوط کنید و بر روی حرارت قرار میدهیم تا کاملا گوشت با پیاز تفت داده شود و آب گوشت جمع شود و بعد با یک پیمانه آب در داخل گوشت اجازه میدهیم تا گوشت با حرارت ملایم به مدت نیم ساعت بپزد.و بعد کمی دارچین و زعفران دم کرده را هم به گوشت اضافه میکنیم.حالا نوبت اضافه کردن کشمش است.توجه داشته باشید که کشمش را نباید زیاد تفت بدهید و یکی دو دقیقه برای ان کافی است.

پوست نارنج یا پرتقال که تلخی ان را گرفته و شیرین کرده اید را هم به آن اضافه کنید. در ادامه مابقی زعفران و دارچین و سایر ادویه ها را هم اضافه کنید و اجازه دهید خورش جابیفتد. برای اینکار یکی دو دقیقه بیشتر زمان لازم نیست.

 

 

 

ترفندهای عدس پلوی خوشمزه

عدس پلوی  نذری

برای عدس پلوی نذری فقط کافی است مواد  این غذا را به تعداد ظرف نذری که دارید ،بالا ببرید و به همین روش عمل کنید.

 

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.