2021/10/23
۱۴۰۰ شنبه ۱ آبان
دیباچه
غذای چرب نخورید خنک شوید

غذای چرب نخورید خنک شوید

‌دکتر امید توپچیان : خوشبختانه در فصل تابستان به دلیل تنوع بیشتر میوه‌ها و سبزی‌ها می‌توان مقادیر قابل توجهی از ویتامین‌ها را تأمین کرد.

جامعه پویا-‌متخصص تغذیه و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: مصرف غذاهای پرچرب و پرکالری را به دلیل کنترل بهتر دمای بدن در فصل تابستان محدود کنید.

 

‌دکتر امید توپچیان افزود: خوشبختانه در فصل تابستان به دلیل تنوع بیشتر میوه‌ها و سبزی‌ها می‌توان مقادیر قابل توجهی از ویتامین‌ها را تأمین کرد.

 

وی ادامه داد: حذف موادغذایی پرچرب و گوشت قرمز، استفاده از غذاهای آب دار و نوشیدنی‌های ولرم، پرهیز از مصرف قهوه، پنیرهای چرب، غذاهای سنگین و پرپروتئین و نوشیدنی‌های گازدار رنگ تیره در فصل تابستان به کاهش دمای بدن و راحتی افراد کمک شایانی می‌کند.

 

وی افزایش وعده‌ها و کاهش حجم غذاهای دریافتی در فصل تابستان را در کاهش تولید گرمای بدن مؤثر دانست و اظهار کرد: بدن ما برای هضم غذاهای سنگین به انرژی بیشتری نیاز دارد و وقتی میزان انرژی مصرفی افزایش می‌یابد، دمای درونی بدن بالا رفته و بیشتر احساس گرما می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: مصرف زیاد چربی‌ها نیز باعث کاهش سرعت هضم غذا می‌شود و بدن برای هضم و تجزیه شدن تلاش مضاعفی را متحمل شود، بنابراین بهتر است مواد غذایی سرشار از آب را جایگزین غذاهای پرچرب کنید.

منبع:ایسنا

 

 

پوشاک باسلام
کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.