2024/04/29
۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
۱۰ عادت که نشان می‌‌دهد استعداد مدیریت خلاق و کارآفرینی در شما وجود دارد

۱۰ عادت که نشان می‌‌دهد استعداد مدیریت خلاق و کارآفرینی در شما وجود دارد

اگر می خواهید کار آفرین باشید این مطلب را بخوانید

جامعه پویا آیا هرگز در کودکی‌تان بساط ساده‌‌ای راه انداخته‌اید تا کمی پول دربیاورید؟ همه نشانه‌های یک کارآفرین واقعی خیلی زود و در کودکی خود را نشان می‌دهند.  می‌توانید آن‌‌ها را در بچه‌ها هم ببینید. اگر این چند ویژگی را دارید، شاید واقعا یک استعداد کارآفرینی در شما موج می‌زند:

 اجزای مختلف یک چیز را جدا می‌کنید تا ببینید چگونه کار می‌کند|  معمایی وجود ندارد که نتوانید آن را حل کنید. اگر چیزی پیچیده به نظر می‌رسد، به این شهره هستید که اجزایش را جدا و بررسی‌اش می‌کنید. از دستگاه ضبط و پخش فیلم گرفته تا رایانه، حتی اسباب‌بازی‌های کوکی، واقعا مجبور هستید بدانید چطور کار می‌کند.

 


 سرسخت هستید|  متوقف کردن شما غیرممکن است. هیچ‌چیز نمی‌تواند مانع‌تان شود. فقط یک تجربه‌ دیگر برای یادگیری و بهره‌گیری از آن، می‌تواند شما را از ماجراجویی قبلی بازدارد.
 دوست ندارید به شما بگویند چه‌کار کنید| چه کسی جز خودتان می‌تواند به شما بگوید چه‌کار کنید؟ او کسی نیست جز هیچ‌کس! با تمام جدیت، کارآفرینان یک لیدر هستند، نه پیرو. سبک شما دستور گرفتن نیست. البته به مشورت گرفتن اهمیت می‌‌دهید.  
 به شدت رقابتی هستید| هیچ‌کس باخت را دوست ندارد ولی اگر از آن به عنوان سکوی پرش به مرحله‌ جدید استفاده کنید، شاید برای کارآفرینی ساخته شده‌باشید. در جاه‌طلبی و شوق پیروزی چیزی هست که طبیعت کارآفرینان میل شدیدی به آن دارد.
 هدف تعیین می‌کنید| نه این‌که فقط منفعلانه برنامه‌ریزی کنید، بلکه مهلت‌های واقعی و مرزهایی تعیین می‌کنید که می‌خواهید به آن برسید و با حداکثر سرعت و شدت به سوی آن حرکت می‌کنید.
 برای هرچیزی با جزئیات کامل برنامه‌ریزی می‌کنید|هیچ جزئیاتی از چشمان ریزبین‌تان دور نخواهد ماند. اگر کارها مطابق برنامه پیش نرود، از دیدتان پنهان نخواهد ماند و کاملا مطمئن هستید اجازه نمی‌دهید از کنترل‌تان خارج شود.

 


 در مواقع بحرانی خونسرد هستید|یک کارآفرین می‌داند بحران بالاخره زمانی پیش‌می‌آید، ولی به جای این‌که بترسد خود را آماده می‌کند.
 می‌توانید آدم‌ها را به نفع خودتان متقاعد کنید|یک کارآفرین کاریزماتیک و معاشرتی اصول اولیه را فراموش نمی‌کند: ارتباط با آدم‌ها در همه‌ جنبه‌های زندگی مفید است، به‌ویژه آدم‌هایی که حامی‌تان هستند و به شما احترام می‌گذارند.
 انتقاد را می‌پذیرید و آن را توهین شخصی نمی‌دانید| انتقاد می‌تواند هر واکنشی ایجاد کند، شاید کسی فقط ابرو بالا بیندازد یا اشک فرد دیگری را دربیاورد، به‌ویژه اگر انتقاد از یک مسئله‌ شخصی باشد. اگر می‌توانید انتقاد را بپذیرید و آن را تودهنی تلقی نمی‌کنید، ذهنیت یک کارآفرین را دارید.
عاشق یادگیری چیزهای جدید هستید| اگر عاشق آموختن و یادگیری مطالب جدید هستید، ذهن‌تان در مسیر کشف چیزی است که در آن مهارت دارید و برای‌تان مناسب است.
برگرفته از lifehack
 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.