2024/04/29
۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
طرز تهیه نیوکی خیلی خوشمزه و مجلسی

طرز تهیه نیوکی خیلی خوشمزه و مجلسی

طرز تهیه نیوکی خیلی خوشمزه و مجلسی را اینجا بخوانید

جامعه پویا -نیوکی یک غذای خیلی خوشمزه و سریع است که در دسته پاستاها قرار دارد  و می توانید در خانه آن را تهیه کنید. این غذای بی گوشت فواید زیادی دارد. 

طرز تهیه نیوکی

مواد لازم برای تهیه نیوکی


2 عدد سیب زمینی
2 فنجان آرد گندم(به جنس آرد مربوط میشه ممکنه بیشتر لازم باشه)
نمک به میزان لازم
1 عدد تخم مرغ
مواد لازم سس
2 عدد گوجه
1 ق غ رب گوجه
1 ق غ سرکه سفید
1 ق چ شکر
کمی ادویه مخصوص پیتزا(شامل پودرسیر،پودرپاپریکا،پودر آویشن وغیره)
1 یا 2 لیوان آب


طرز تهیه  نیوکی خوشمزه


ابتدا سیب زمینی را آب پز می کنیم و له می کنیم بعد کم کم آرد را به آن اضافه می کنیم و ورز می دهیم ، سپس تخم مرغ را اضافه می کنیم و ورز می دهیم آنقدر اینکار را تکرار می کنیم تا یک خمیر لطیف به دست آوریم. 
حالا مقداری آرد روی سینی یا سطحی که می خواهیم غذا را آماده کنیم می پاشیم ، خمیر را به صورت گرد گرد یا چانه نان جدا می کنیم ، خمیر را روی سطح دراز می کنیم و حالت نواری به آن می دهیم. نوار باید حدود به قطر دو سانت باشد ، حالا آن را به  طول دو سانتی متر برش می زنیم و چنگال روی آن می کشیم تا حالت بگیرد. نیوکلی‌ها را کنار قرار می دهیم و سس را آماده می کنیم 
برای تهیه سس ابتدا گوجه را رنده می کنیم و در یک تابه می ریزیم ، حرارت را کم می کنیم ، کمی که آب گوجه کشید رب به آن اضافه می کنیم و شکر را هم اضافه می کنیم تا شکر کامل آب شد سرکه سفید را هم اضافه می کنیم یک لیوان آبی که داشتیم را اضافه می کنیم و صبر می کنیم تا مواد قوام بیاید. سپس ادویه را اضافه می کنیم. زیر شعله را خاموش می کنیم.
نیوکی ها را داخل قابلمه قرار می دهیم مقدار کمی آب می ریزیم و منتظر می شویم تا نیوکی ها به خوبی بپزد سپس سس را به آن اضافه می کنیم و وقتی آب به خوبی کشید سرو می کنیم.
می توانید از جعفری برای تزئین استفاده و نوش جان کنید. 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.