2024/05/08
۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت
طرز تهیه کرانچی سیب زمینی به سبک کارخانه ها

طرز تهیه کرانچی سیب زمینی به سبک کارخانه ها

کرانچی سیب زمینی خیلی خوشمزه را اینطور درست کنید

جامعه پویا -کرانچی سیب زمینی یک میان وعده مقوی و خیلی خوشمزه است. کرانچی سیب زمینی را در خانه درست کنید. 

مواد لازم برای تهیه کرانچی سیب زمینی


 سیب زمینی: 2 عدد بزرگ
  آرد گندم: 2 قاشق غذاخوری
  تخم مرغ: یک عدد
  آب:   یک سوم لیوان
  بکینگ پودر: یک قاشق چای خوری
  سس گوجه فرنگی: 2 قاشق غذاخوری
  پاپریکا و فلفل قرمز: به مقدار کافی
  نمک و فلفل سیاه:به مقدار کافی
  زردچوبه و روغن: به مقدار کافی


 طرز تهیه  کرانچی سیب زمینی


1-ابتدا سیب زمینی ها را داخل قابلمه بگذارید و تا سطح روی آن ها آب بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا آب پز شوند. بعد داخل آبکش بگذارید و اجازه  دهید تا خنک شوند.
2- سیب زمینی ها را زیر آب سرد بگیرید و بعد چنگال را داخل آن ها فرو کنید و با یک دست پوست روی سیب زمینی ها را بگیرید و با گوشتکوب خوب آن ها را له کنید.
3-. تخم مرغ را در کاسه ای بشکنید و به سیب زمینی ها اضافه کنید.سس گوجه فرنگی و آب را اضافه کنید.بکینگ پودر را به آرد  و کم کم به مواد بیفزایید.
4-سپس با قاشق همگی مواد را مخلوط  کنید و نمک ،فلفل و ادویه دلخواه تان را روی مواد بپاشید. سپس قابلمه ای کوچک ترجیحا با عمق زیاد را روی حرارت کم بگذارید  و تا دو سانتی متر روغن  داخل آن بریزید و اجازه  دهید تا داغ شود.
5-مواد را داخل قیف  بریزید و زمانی که روغن داغ شد با قیف سریع به هر شکلی که تمایل دارید داخل روغن به مایه کرانچی شکل  دهید و رها کنید. دقت کنید که نباید روی هم از مایه داخل روغن بریزید به این دلیل که باعث خمیر شدن کرانچی ها می‌شود.6
-در این مرحله با قاشق یا کفگیر دارای سوراخ آرام کرانچی ها را برگردانید تا طرف دیگر آن ها  سرخ و به طور کامل طلایی شود. بعد از سرخ شدن کرانچی‌ها آن ها را آرام از داخل روغن بیرون آورید  و در توری قرار دهید تا روغن اضافه‌شان را پس بدهند.
7-در صورت  در دسترس نبودن توری فلزی می توانید از دستمال حوله ای برای گرفتن روغن کرانچی ها استفاده کنید تا تردتر شوند.
 
 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.