2024/04/28
۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
پارتنر یعنی چی و چه فرقی با همسر دارد

پارتنر یعنی چی و چه فرقی با همسر دارد

معنی پارتنر چیست و چه فرقی با همسر دارد

جامعه پویا -پارتنر یک کلمه انگلیسی است که به معنای شریک است .اگر با فردی رابطه بسیار نزدیک در کار، محل زندگی ، دانشگاه و... دارید در واقع آن فرد برای شما یک پارتنر است که در همه امور کنارتان است. 
پارتنر فقط یک اصطلاح عاطفی نیست در واقع فردی است که شما را تکمیل می کند و باعث می شود تا شما کار یا خدماتی که ارائه می دهید با کیفیت بیشتری باشد . پارتنر کسی که از شما و نحوه زندگیتان بسیار می داند. 

بیشتر بخوانید: اکس یعنی چه و با کراش چه فرقی دارد


تفاوت پارتنر با دوست عاطفی و همسر


همسر یا دوست عاطفی فردی است که در امور عاطفی و جنسی شما شریک است و زندگی خصوصی شما را تشکیل می دهد اما پارتنر کسی است که می تواند در همه ابعاد زندگی شما نقش داشته باشد و تکمیل کننده شما باشد. 
پارتنر می تواند در محل کار شما و یکی از همکارانتان باشد که به لحاظ کاری با او رابطه نزدیکی دارید و سبک کاری شما در کنار رفاقت و ایده پردازی یکسان است و راندمان کاری شما را بالا می برد. این موضوع می تواند در روابط عاطفی شما هم باشد. 


در رابطه عاطفی پارتنر یک گام عقب‌تر از همسر است. در رابطه ای که پارتنر وجود دارد شما تعهد قانونی و رسمی به آن فرد ندارید اما همسر شریک جنسی و شریک عاطفی قانونی شماست در اکثر کشورهای دنیا افراد 18 سال به بالا می‌توانند ازدواج کنند و از این طریق به‌صورت قانونی وارد زندگی زناشویی شوند. با این حال، در برخی از کشورها، شرایط متفاوت است؛ جایی که حتی کودکان زیر 15 سال اجازه دارند با رضایت والدین خود ازدواج کنند. اگر دو نفر با هم ازدواج کنند، زن و شوهر محسوب می‌شوند.


چشم‌گیرترین فرق همسر و پارتنر، بحث تعهد است. پارتنرهای زندگی به‌راحتی می‌توانند پس از جدایی، بدون سروصدا، مسیر جداگانه خود را طی کنند. از آن‌جایی که آن‌ها به‌طور قانونی ازدواج نکرده بودند، هیچ الزامی برای آن‌ها وجود ندارد که جدایی خود را در هر جایی ثبت کنند. همچنین از نظر دارایی و نفقه، هیچ حقی به گردن یکدیگر ندارند. 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.