2024/04/27
۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
خلاصه داستان و بازیگران سریال Money Heist‎

خلاصه داستان و بازیگران سریال Money Heist‎

خلاصه داستان و بازیگران و تعداد قسمت های سریال Money Heist‎ را اینجا بخوانید

جامعه پویا -خانه کاغذی که در آمریکا با عنوان سرقت پول (Money Heist‎) شناخته می‌شود، یک مجموعه تلویزیونی اسپانیایی در ژانر درام جنایی سرقت است که توسط آلکس پینا ساخته شده‌است.

 


خلاصه داستان سریال Money Heist‎


فصل اول سریال خانه کاغذی با پیگیری داستان سرقت ناموفق از بانکی توسط یک زن به نام توکیو آغاز می‌شود. مردی به نام پروفسور او را از گرفتار شدن در دست پلیس نجات می‌دهد و به او پیشنهاد انجام سرقت‌های بزرگ‌تری را می‌دهد. پس از شرح مختصری از سرقت برنامه‌ریزی شده توسط پروفسور، شاهد یک حمله چند روزه به ضرابخانه سلطنتی اسپانیا (Royal Mint) در مادرید هستیم. این هشت سارق با نام‌های مستعاری که بر اساس اسم شهرها است، شناخته می‌شوند: توکیو، مسکو، برلین، نایروبی، ریو، دنور، هلسینکی و اسلو. این گروه از سارقین لباس‌های قرمز می‌پوشند و ماسک نقاش اسپانیایی، سالوادور دالی را بر صورت دارند.

 

سریال مانی هیست

آن‌ها ۶۷ نفر را به عنوان بخشی از برنامه خود برای فرار با ۲٫۴ میلیارد یورو گروگان گرفته و تصمیم به فرار از طریق یک تونل خود ساخته دارند. پروفسور، گروه را از یک مکان دیگر رهبری می‌کند. فلش بک‌های سریال خانه کاغذی، پنج ماه آماده‌سازی این گروه را در یک محل شکار متروکه در حومه شهر تولدو نشان می‌دهد. سارقین قرار نیست اطلاعات شخصی خود را با بقیه به اشتراک بگذارند و نباید با هم رابطه‌ای شخصی نیز داشته باشند. در تمامی فصل‌های ۱ و ۲، سارقین با رعایت قوانین از پیش تعریف شده درگیر هستند و با مشکلاتی نیز روبه‌رو می‌شوند.

در نهایت آن‌ها توانستد با ۳ کشته (مسکو، برلین، اسلو) با حدود ۱ میلیارد یورو پول از ضرابخانه سلطنتی اسپانیا خارج شوند.

 

 

فصل سوم سریال خانه کاغذی حدود دو سال پس از ماجراهای گذشته و با نمایش وضعیت کنونی دزدان آغاز می‌شود. آن‌ها در نقاط مختلف کره خاکی پخش شده و از زندگی جدید خود لذت می‌برند. با این حال، یک اشتباه منجر به دستگیری ریو توسط پلیس شده و پروفسور برای نجات او وارد عمل می‌شود. وی از نقشه‌های قدیمی برلین برای حمله به بانک اسپانیا استفاده کرده و آن‌ها را راهی برای جلوگیری از شکنجه ریو می‌بیند. در ادامه، پروفسور و راکل (که اکنون با نام لیسبون شناخته می‌شود) گروه را دور یکدیگر جمع کرده و سه عضو جدید به نام‌های بوگوتا، پالرمو و مارسی را نیز به کار می‌گیرند. رهبری این عملیات جدید بر عهده پالرمو بوده و همچون فصول قبلی، فلش‌بک‌ها راوی جزئیات نقشه گروه هستند.

در ادامه، سارقان به بانکی که تحت محافظت شدید است وارد شده و افرادی را گروگان می‌گیرند. آن‌ها با موفقیت به طلا و اسرار ایالتی دسترسی پیدا می‌کنند. در همین زمان، پروفسور پلیس را مجبور به آزادی ریو می‌کند. نایروبی با شلیک تیرانداز مخفی پلیس در سینه به شدت زخمی می‌شود و پلیس لیسبون را نیز دستگیر می‌کند. فصل سوم سریال خانه کاغذی با نشان دادن زنده بودن لیسبون به پایان می‌رسد. در سکانس انتهایی این فصل، توکیو می‌گوید:جنگ آغاز شده‌است !

در فصل چهارم سریال خانه کاغذی پروفسور پس از درگذشت یکی از شخصیت‌های اصلی، یعنی نایروبی با تصمیمات دشواری روبه‌رو شده‌است. پس از کشف اینکه لیسبون هنوز زنده است، او برنامه‌ای را طراحی می‌کند تا لیسبون را از زندان آزاد کرده و جایگزینی برای او با فردی که دقیقاً شبیه لیسبون است، قرار دهد. با کمک دوستان قدیمی، یک تونل از طریق پارکینگ ایجاد می‌کنند تا به مکانی که لیسبون برای انتقال به دادگاه نگه‌داری می‌شد، برسند. در نهایت لیسبون موفق به فرار از طریق تونل می‌شود و زنی که جایگزین او در زندان می‌شود را ملاقات می‌کند. و در سکانس آخر قسمت آخر فصل ۴ نشان داده می‌شود که محل اختفای پروفسور را آلیشیا پیدا کرده و آلیشیا تفینگ رو به سمت پروفسور گرفته‌است.

فصل 5 سریال Money Heist‎

 

بازیگران سریال Money Heist‎


    
آلوارو مورته
اورسولا کوربیرو
ایتسیار ایتانیو
پدرو آلنسو
پاکو توس
آلبا فلورس
میگل هران
هایمه لورنته
انریکه آرسه
ماریا پدراسا
دارکو پریچ
کیتی مانبر
هویک کوچکریان
رودریگو د لا سرنا
نجوا نیمری
لوکا پروش
روبرتو گارسیا رویز
بازیگران اصلی این سریال هستند اما بازیگران مکمل نیز در فصل های مختلف به این سریال اضافه می شوند.

 

 
سریال Money Heist‎ چند قسمت است 


سریال Money Heist‎ در 5 فصل تهیه شده است و تا فصل چهارم این سریال 34 قسمت بود و با آمدن فصل 5 به نظر می رسد این سریال به 40 قسمت برسد. 
 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.