2024/04/27
۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
طرز تهیه پیاز داغ مجلسی و عسلی

طرز تهیه پیاز داغ مجلسی و عسلی

طرز تهیه پیاز داغ مجلسی و عسلی خوشمزه برای غذا

جامعه پویا -پیاز داغ یکی از مهمترین عناصر یک غذای خوشمزه است. برای اینکه پیاز داغ خوشمزه و خاص درست کنید فوت و فن اینکار را باید بلد باشید. 

 


مواد لازم برای تهیه پیاز داغ


پیاز خلالی شده : به مقدار لازم
نمک : به مقدار لازم
روغن : به مقدار لازم

طرز تهیه پیاز چیپسی


طرز تهیه پیاز داغ 


پیازها را پوست بکنید و ریشه آن را کامل بگیرید. بعد پیاز را به صورت باریک خلالی کنید. بشویید تا شیره پیاز گرفته شود. سپس ان را خشک کنید و مقدار کمی به آن نمک بزنید. چند دقیقه در آن حالت قرار دهید. 
یک قابلمه پر آب کنید و روی اجاق قرار دهید تا آب خوب بجوشد. حالا پیاز را داخل آب جوش بریزید و 5 دقیقه صبر کنید تا قل بخورد. بعد پیاز را آبکش کنید. 

 


در حالیکه منتظر هستید تا آب پیاز برود تابه ای پر از روغن آماده کنید و روی اجاق قرار دهید. توجه داشته باشید روغن  باید به حدی باشد که کاملا پیاز در آن غوطه ور شود. به مدت یک تا دو دقیقه شعله را زیاد کنید و بعد دوباره شعله را کم کنید. 
با صبوری پیاز را سرخ کنید و هر چند دقیقه یکبار هم آن را هم بزنید. 

 


اگر می خواهید پیاز رنگی طلایی نارنجی به خود بگیرد می توانید به مقدار بسیار کم به آن زعفران بزنید. اینکار باعث می شود هم غذای شما خوش طعم شود و هم اینکه پیازهای بسیار عالی به دست آورید. 

 


نکته


می توانید پیاز را بعد از خرد کردن به مدت نیم ساعت داخل شیر هم غوطه ور کنید. اینکار باعث می شود پیاز طلایی تر شود. روش کار این است پیاز را خرد کنید و بعد آن را داخل شیر قرار دهید نیم ساعت بعد خارج کنید و کاملا خشک کنید. بعد از اینکار آن را داخل آب قرار دهید و مراحل بعدی را انجام دهید. 
استفاده از شیر می تواند تندی پیاز را هم بگیرد. 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.