2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
طرز تهیه سوپ کدو حلوایی برای سرماخوردگی به سبک آلمانی

طرز تهیه سوپ کدو حلوایی برای سرماخوردگی به سبک آلمانی

طرز تهیه سوپ حلوایی یک سوپ بسیار مفید برای کرونا و سرماخوردگی است. طرز تهیه سوپ کدو حلوایی با شیر و به سبک آلمانی را اینجا بخوانید

جامعه پویا -سوپ کدو حلوایی یک سوپ بسیار مناسب و خوشمزه برای پاییز و زمستان است که خواص فراوانی هم دارد. سوپ کدو حلوایی آلمانی یکی از انواع سوپ کدو حلوایی است که طعم عالی دارد. 

 

طرز تهیه سوپ کدو حلوایی

مواد لازم برای سوپ کدو حلوایی آلمانی  (برای ۶ نفر)


کدو حلوایی ۵۰۰ گرم
ساقه کرفس ۱۰۰ گرم
هویج ۱۰۰ گرم
پیاز ۱۰۰ گرم
کره ۲ قاشق غذاخوری
عصاره مرغ یک پیمانه
نمک و فلفل به میزان لازم
خامه در صورت تمایل برای تزیین

 

 

طرز تهیه سوپ کدو حلوایی آلمانی


پیازها، هویج و ساقه کرفس (و در صورت تمایل سیر) را بشویید و خرد کنید. کدو حلوایی را بشویید، برش بزنید، تخمه‌هایش را خارج کنید، سپس پوست بگیرید و به قطعات کوچک تقسیم کنید.
با مقداری کره یا روغن زیتون پیازها را کمی تفت دهید. سپس هویج و ساقه کرفس را اضافه نمایید. کدو حلوایی‌ها را به قابلمه اضافه کنید و کمی تفت دهید.
عصاره مرغ را در قابلمه بریزید سپس نمک، فلفل و ادویه‌هایی را که مطابق با ذائقه خودتان است به آن بیفزایید. به مدت یک ساعت اجازه دهید مواد به‌خوبی پخته شوند.
وقتی مواد نسبتا نرم شد و قوام پیدا کرد به وسیله مخلوط کن، همزن برقی یا گوشت‌کوب برقی آن را به خوبی میکس کنید تا کاملا یکدست شوند.
در این مرحله برای تزیین سوپ کدو حلوایی با خامه باید صبر کنید تا کمی سوپ خنک شود بعد خامه را اضافه کنید تا خامه نبرد. همچنین می‌توان از تخمه کدو حلوایی، دارچین، ساقه کرفس یا تره‌فرنگی نیز برای تزیین استفاده کرد. سوپ را گرم و با نان سرو کنید.

 

طرز تهیه کدو حلوایی خوشمزه

نکات کلیدی تهیه سوپ کدوحلوایی


۱ - دستورهای آشپزی متفاوتی برای تهیه این غذا وجود دارد اما اگر دوست دارید سوپ کدوحلوایی و سیب‌زمینی را امتحان کنید کافی است در مرحله دوم یک عدد سیب‌زمینی را به مواد اضافه کنید.

۲- طرز پخت دیگری برای تهیه این سوپ، سوپ کدو حلوایی اسپایسی نام دارد که با پوره کدوحلوایی تهیه می‌شود و برای زمانی که به یک سوپ فوری نیاز دارید، انتخاب خوبی است.

۳- اگر از طعم شیر در سوپ لذت می‌برید مژده ما به شما این است که سوپ کدوحلوایی با شیر هم تهیه می‌شود. در این روش تنها لازم است همراه با عصاره مرغ دو پیمانه شیر نیز به سوپ اضافه کنید.

۴- در تهیه این سوپ می‌توانید به جای عصاره مرغ از عصاره گوشت یا سبزیجات نیز استفاده کنید.

۵- برای تهیه سوپ کدوحلوایی با عدس، یک پیمانه عدس پخته شده را در مرحله سوم به سوپ اضافه کنید.

۶- هر نوع ادویه‌ای که مایل باشید می‌توانید در سوپ استفاده کنید. برخی علاقه دارند که سوپ کدوحلوایی با زنجبیل صرف شود؛ در این صورت زنجبیل را به میزان لازم در مرحله سوم اضافه کنید تا با مواد به‌خوبی جوش بخورد و به سوپ طعم دهد.

۷- همچنین در صورت تمایل می‌توانید ۱۰۰ گرم تره‌فرنگی را جانشین ساقه کرفس کنید.
سوپ کدو حلوایی دستورهای بسیار متنوعی دارد و یکی از روش‌های پخت آن استفاده از شیر است. برای مواد بالا نسبت به ذائقه خود می‌توانیم از یک تا ۲ لیوان شیر در کنار آب مرغ استفاده کنیم تا سوپ کدوحلوایی با طعم شیر داشته باشیم.
 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.