2024/04/29
۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
بیوگرافی کامل ملیکا شریفی نیا بازیگر سریال نجلا

بیوگرافی کامل ملیکا شریفی نیا بازیگر سریال نجلا

ملیکا شریفی نیا از 5 سالگی وارد سینمای ایران شد. بیوگرافی این بازیگر جوان ایرانی را بخوانید.

جامعه پویا -ملیکا شریفی‌نیا بازیگر سینما و تلویزیون که پیش از بازیگر شدنش به خاطر پدر و مادر هنرمندش شناخته شده است متولد سال 65  است. 
وی فرزند آزیتا حاجیان و محمدرضا شریفی‌نیا و خواهر مهراوه شریفی‌نیا است. او دانش‌آموختهٔ رشتهٔ گرافیک بوده و در زمینه‌های گرافیک، عکاسی، تصویرسازی کتاب و ساخت آثار حجمی فعالیت می‌کند. وی بازی در سینما را از سال ۱۳۷۰ با فیلمی به نام اوینار به کارگردانی شهرام اسدی شروع کرد.

 

در واقع ملیکا از 5 سالگی بازیگری را شروع کرد. ملیکا البته در سال 88 با سریالی از سامان مقدم به تلویزیون به شهرت رسید. او در سریال شمس العماره با رویا تیموریان و هانیه توسلی هم بازی شد و شهرت زیادی به دست آورد. 

 

ملیکا شرفی نیا و پدر و مادرش


ملیکا شریفی نیا هرچند ناخواسته اما زندگی پرحاشیه ای داشته است. اولین حاشیه زندگی او وقتی بود که خیلی کوچک و هنوز در دوران نوجوانی بود. خبر جدایی آزیتا حاجیان و محمدرضا شریفی نیا اولین باری بود که نام ملیکا و مهراوه را بر سر زبانها انداخت. برای چند سالی این زوج با هم رابطه خوبی نداشتند اما انطور که از اخبار پیداست کدورت های گذشته برطرف شده و حاجیان و شریفی نیا رابطه بسیار خوبی با هم دارند. بعد از جدایی ملیکا و مهرآوه با پدرشان زندگی کردند و حاجیان زندگی مستقلی را تشکیل داد. 

 


ازدواج و جدایی


ملیکا شریفی نیا سال 86 با یک مهندس جوان ازدواج کرد. امیررضا طلاچیان همسر ملیکا شریفی نیا بود. هرچند آنها در انظار با هم زیاد ظاهرنمی شدند و عکس زیادی از این زوج نبود ملیکا در مصاحبه ای در برنامه دورهمی بعد از چند سال گفت که از همسرش جدا شده و دیگر به ازدواج فکر نمی کند. 
ملیکا شریفی نیا در این مصاحبه گفت: من از 16 سالگی دوست داشتم ازدواج کنم و تشکیل خانواده بدهم. خیلی زود هم ازدواج کردم وقتی 19 سالم بود ازدواج کردم اما این ازدواج حالا دیگر تمام شده و من مجرد هستم. 

 


از سه سالگی در صحنه


ملیکا شریفی نیا می گوید از سه سالگی روی صحنه تئاتر و سینما بوده است. او می گوید: شغل پدر و مادرم این بود و من ناخودآگاه وارد این حرفه شدم البته اول علمش را  یاد گرفتم. از 5 سالگی بازی کردم و در فیلم مهمان مامان آقای مهرجویی به شهرت رسیدم. البته حالا بازیگری را دوست دارم. با این حال فکر نمی کنم اگر خانواده ام بازیگر نبودند من به این سمت می رفتم. تاثیر خانواده ام روی من خیلی زیاد است و من همیشه از آنها تاثیر می گیرم.

 

ملیکا و مهر آوه شرقی نیا


لاغری باورنکردنی


ملیکا شریفی نیا مانند پدرش استعداد چاقی فراوانی دارد به همین دلیل هم یکباره بعد از ازدواجش وزن زیادی اضافه کرد و البته بعد از طلاقش این وزن را کم کرد. او در عرض 7 ماه 20 کیلو وزن کم کرد این لاغری را نگه داشت. 
ملیکا معتقد است مهرآوه خواهرش از او بازیگر بهتری است و نقش هایی که او بازی می کند را خیلی دوست دارد. مهرآوه بیشتر شبیه مادرش است اما ملیکا به لحاظ چهره و شخصیت بسیار شبیه پدرش است. 
مهره آوه و ملیکا هر دو با مادرشان چندیبار هم بازی شدند. مهرآوه در سریال کیمیا و ملیکا در سریال نجلا با مادرش هم بازی شده است. 


فیلم شناسی


۱۳۹۵ - خرگیوش
۱۳۹۴ - عشق خاموش
۱۳۹۴ - عشق نیکان
۱۳۹۳ - پانسیون دختران - (مریم ابراهیم‌وند)
۱۳۹۲ - اشباح - (داریوش مهرجویی)
۱۳۹۲ - خواب‌زده‌ها - (فریدون جیرانی)
۱۳۸۶ - دایره زنگی - (پریسا بخت‌آور)
۱۳۸۲ - مهمان مامان - (داریوش مهرجویی)
۱۳۷۸ - میکس - (داریوش مهرجویی)
۱۳۷۵ - ابر و آفتاب - (محمود کلاری)
۱۳۷۳ - آرایش مرگ - (افشین شرکت)
۱۳۷۳ - اشک و لبخند - (شاپور قریب)
۱۳۷۳ - پری - (داریوش مهرجویی)
۱۳۷۱ - دایان باخ - (فرهاد پوراعظم)
۱۳۷۰ - دیدار در استانبول - (افشین شرکت)
۱۳۷۰ - اوینار - (شهرام اسدی)

 

ملیکا و مهرآوه شریفی نیا
مجموعه تلویزیونی


۱۳۹۸ - کتونی زرنگی - علی ملاقلی پور
۱۳۹۷ - محله گل و بلبل ۳ - احمد درویشعلی پور
۱۳۹۶ - دلدادگان - منوچهر هادی
۱۳۹۵ - محله گل و بلبل ۲ - احمد درویشعلی پور
۱۳۹۴ - حالت خاص - افشین اربابی
۱۳۹۰- خانهٔ اجاره‌ای - شاهد احمدلو
۱۳۹۲ - خروس - (سعید آقاخانی)
۱۳۸۹ - نون و ریحون - (فرزاد مؤتمن)
۱۳۸۸ - آشپزباشی - (محمدرضا هنرمند)
۱۳۸۸ - شمس‌العماره - (سامان مقدم)
۱۳۷۹ - داستان‌های نوروز - (مرضیه برومند)
۱۳۷۷ - افسانه پوپک طلائی
۱۳۹۹-نجلا-خیر الله تقیانی پور

 


شبکه نمایش خانگی


۱۳۹۶ - بالشها -احمد درویشعلی پور


تله فیلم


۱۳۹۰ - چشماتو ببند - (مجتبی چراغعلی)
۱۳۹۴ - عشق خاموش - (ندا غفاری)

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.