2024/04/24
۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
خواص اعجاب انگیز روغن بنفشه

خواص اعجاب انگیز روغن بنفشه

روغن بنفشه یک روغن گیاهی است که خواص متعددی دارد از مراقبت از پوست تا درمان سرماخوردگی. همه چیز درباره روغن بنفشه را اینجا بخوانید

جامعه پویا -روغن بنفشه یک ماده گیاهی بسیار پرخاصیت است که از بهبود پوست تا سرماخوردگی روی بدن تاثیر می گذارد. 


بنفشه گیاهی است با گل های بنفش که گیاهی خودرو است و در منطقه آذربایجان بسیار رشد می کند. این گیاه خواص بسیاری زیادی دارد. از دم نوش بنفشه تا روغن آن برای بدن بسیار مفید است. این گیاه در حال حاضر در کشورهای اروپایی هم پرورش داده می شود و در صنعت عطرسازی بسیار از آن استفاده می شود. 

 

خواص روغن بنفشه


خواص روغن بنفشه برای پوست


روغن بنفشه روی پوست خاصیت ارتجاعی زیادی ایجاد می کند و باعث می شود پوست کش نیاید. ایجاد کولاژن می کند و از پیری پوست جلوگیری می کند. از روغن بنفشه برای سلامت ناخن ها هم بسیار استفاده می شود. اگر هر شب ناخن های خود را با روغن بنفشه مالش دهید هم زود رشد می کند و هم از شکنندگی آن کاسته می شود. 

 

بیشتر بخوانید: سیاه دانه چه مضرراتی دارد؟ چه کسانی نباید سیاه دانه مصرف کنند


قبل از اینکه مانیکور یا پدیکور کنید حتما از روغن بنفشه استفاده کنید. بعد از آن هم به استفاده از روغن بنفشه ادامه دهید چرا که این روغن میکروب ها و باکتری ها را از اطراف ناخن شما دور می کند و مانع از عفونت می شود.  به جای استفاده از شیرپاک کن برای پاک کردن آرایش می توانید از روغن بنفشه استفاده کنید. این روغن به پوست شما آرامش می دهد و منافذ گرفته آن را پاک کرده و پوست را بسیار شفاف می کند. چروک های سطحی را از بین می برد. روغن بنفشه برای برطرف کردن  انواع اگزما نیز بسیار مهم و تاثیر گذار است.

 

روغن بنفشه


خواص روغن بنفشه برای مو


اگر کف سر خود را با روغن بنفشه آغشته کنید خارش و شوره را به طور کامل از بین می برد. روغن بنفشه به دلیل داشتن ویتامین ب برای رشد مو بسیار موثر و خوب است. بنابراین استفاده از این روغن می تواند رشد موهای شما را چند برابر کند. همچنین به دلیل نرمی که در پوست ایجاد می کند باکتری هایی که باعث خارش می شود را از بین می برد. همچنین خشکی پوست سر را برطرف می کند. روغن بنفشه را یک ساعت قبل از اینکه به حمام بروید روی پوست سر بمالید اگر ساقه موی شما دچار موخوره است می توانید ساقه ها را هم آغشته کنید. 

بیشتر بخوانید: انیسون چیست و چه خواص درمانی دارد


افزایش رشد مجدد ابروها با روغن بنفشه


روغن بنفشه را روزی دوبار صبح و شب روی ابروهای خود بمالید. اینکار باعث می شود تا ابروهای نازک شما دوباره بروید. همچنین اگر ابروهای شما در حال سفید شدن است حتما از روغن بنفشه استفاده کنید. این روغن می تواند از سفیدی ابرو جلوگیری کند. 


تسکین درد با روغن بنفشه


روغن بنفشه درد را بسیار تسکین می دهد. دردهای ناشی از آرتروز و روماتیسم و نقرس می تواند بسیار موثر باشد. این روغن را هنگام درد به موضع بمالید و خوب مالش دهید و بعد روی آن را گرم کنید. 


آرامش با روغن بنفشه


پروغن بنفشه خاصیت ضد اضطراب هم هست. این روغن را می توانید در ظرف عود مایع ریخته و روشن کنید تا عطر آن در فضا بپیچد. همچنین می توانید روغن را در ظرف بخور بریزید و روشن کنید تا همه خانه به عطر روغن بنفشه آغشته شود.
خاصیت آرامبخش بودن روغن نبفشه باعث می شود شما بتوانید خیلی راحت و آرام بخواب بروید. 

 

بیشتر بخوانید:خواص روغن خرچنگ و تاثیر آن بر پوست چیست


خواص روغن بنفشه برای سرماخوردگی


روغن بنفشه دارای خواص ضداحتقان و خلط‌آور است؛ این بدان معناست که به شل کردن مخاط اضافی و خلط (بلغم) که در بینی و دستگاه تنفسی شما جا خوش کرده‌اند، کمک می‌کند. این امر برای رفع گرفتگی مفید است و باعث می‌شود که جریان هوا به‌صورت آزادانه و بدون مانع در داخل راه‌های تنفسی شما به حرکت درآید.

بنابراین روغن بنفشه می‌تواند در تسکین مشکلات تنفسی متداول مانند سرماخوردگی، سرفه، آنفولانزا، برونشیت و التهاب سینوس‌ها (سینوزیت) مفید باشد و درد و مشکلات ناشی از این بیماری‌های آزاردهنده را کاهش بدهد.

درمان خرو پف با روغن بنفشه

روغن بنفشه از آنجایی که خاصیت ضد احتناق دارد می تواند باعث از بین رفتن خرو پف هم بشود اگر دو قطره روغن بنفشه را در بینی بچکانید سینوس ها و راه تنفسی شما را نرم کرده و خر و پف را از بین می برد. 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.