2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
چطور عسل طبیعی را از عسل تقلبی تشخیص دهیم

چطور عسل طبیعی را از عسل تقلبی تشخیص دهیم

عسل یک راه بالا بردن سیستم ایمنی بدن است برای اینکه بتوانید عسل طبیعی را از عسل تقلبی تشخیص دهید این مطلب را بخوانید

جامعه پویا -تشخیص عسل طبیعی از عسلی که با آب شکر درست شده یا زنبوری که به جای شهد گل شکر خورده است کار سختی نیست اگر ترفندهای آن را به درستی بدانید. 


همانطور که پزشکان مدام تاکید می‌کنند برای مقاوم کردن بدن در برابر ویروس کرونا یکی از بهترین نوع تغذیه استفاده از عسل است. اگر روزی یک لیوان عسل وآب ولرم بنوشید می‌توانید بدن خود را تا حد زیادی در برابر ویروس کرونا محافظت کنید. 
اما در این آشفته بازار فروش عسل چطور باید عسل طبیعی را از عسلی که ناخالصی دارد تشخیص داد. 
چند راهکار برای تشخیص عسل طبیعی از عسلی که آب قند در آن مخلوط می شود وجود دارد.

 

عسل سراب 


عسل طبیعی مزه دارد


مهمترین نکته ای که برای تشخیص عسل طبیعی از عسل دارای ناخالصی در نظر بگیرید این است که عسل طبیعی مزه دارد. عسل طبیعی علاوه بر شیرینی که دارد کاملا مزه دارد. بو و مزه عسل طبیعی را می توانید به راحتی تشخیص دهید. ضمن اینکه شیرینی عسل طبیعی باعث سوزش گلو یا دهان نمی شود. بوی عسل کاملا به مشام شما می رسید


عسل کدر


برخلاف تصور عموم عسل طبیعی عسلی است که کاملا کدر باشد. عسل شفاف عسلی است که ناخالصی دارد. عسل طبیعی اگر به صورت شهد باشد شما نمی توانید آن سوی شیشه عسل را ببینید. هرچه عسل کدرتر باشد طبیعی تر است. 

 

تشخیص عسل طبیعی از عسل تقلبی


عسل طبیعی زود آب می شود


وقتی عسل را در دهان می گذارید به راحتی در دهان آب می شود. اگر عسل ناخالصی داشته باشد مانند آب نبات باید آن را بمکید. اما عسل طبیعی به صورت خیلی سریع بدن شما را گرم می کند و انرژی شما را بالا می برد. اما عسلی که با قند مصنوعی باشد خیلی زود شما را گرسنه می کند. 


آب سرد راه تشخیص عسل طبیعی


عسل طبیعی خیلی دیر در آب سرد حل می شود و حالت چسبندگی خود را به طور کامل حفظ می کند. بنابراین به راحتی می توانید این عسل طبیعی را از عسل تقلبی تشخیص دهید


عسل را آتش بزنید


یکی از راههایی که می توانید تشخیص دهید عسل طبیعی است آتش زدن آن است عسل طبیعی خیلی زود آتش می گیرد اما عسلی که با قند مصنوعی درست شده باشد آتش نمی گیرد. 


تست عسل طبیعی از تقلبی با زرده تخم مرغ


یکی از جالب ترین روی هاش تست عسل طبیعی از تقلبی استفاده از زرده تخم مرغ است، عسل را با زرده تخم مرغ مخلوط کنید اگر زرده خام شبیه زرده تخم مرغ پخته شد عسل طبیعی است در غیر این صورت عسل تقلبی است.


آذربایجان مهد عسل طبیعی


عسل طبیعی در آذربایجان به دلیل اینکه گل و گیاه بسیار زیاد وجود دارد به وفور موجود است. مفیدترین عسل هایی که در ایران وجود دارد عسل آذربایجان است. در میان عسلهای آذربایجان عسل سراب یکی از معروفترین عسل هاست. 
اگر به دنبال خرید عسل کاملا طبیعی و تضمین شده هستید می توانید به صورت مستقیم عسل را از سراب سفارش دهید و در هرکجای ایران آن را به شرط  ضمانت کیفیت تحویل بگیرید. عسل سراب  می توانید به صورت شهد یا با موم به قیمت عمده از معروفترین مزرعه دار زنبور در سراب خریداری کنید. 
اگر دوست داشتید عسل سراب را به قیمت خرید در مزرعه  در حالیکه در خانه نشسته اید خریداری کنید با شماره تلفن 09108348330 محبت فروغی ، باغدار سرابی خریداری کنید.

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.