2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
طرز تهیه و خواص بی نظیر شیر بادام برای تقویت جنسی مردان و بارداری

طرز تهیه و خواص بی نظیر شیر بادام برای تقویت جنسی مردان و بارداری

خواص بی نظیر شیر بادام برای بالا بردن اسپرم مردان و زنان باردار را اینجا بخوانید

جامعه پویا -افراد زیادی هستند که به شیر حساسیت دارند و نمیتوانند از مزایای او بهرمند شوند شیربادام جایگزین بسیار مناسبی برای کسانی است که نمی توانند شیر بخوردند. 

 


مواد لازم برای تهیه شیر بادام

 

بادام یک پیمانه
آب دو پیمانه 
عسل به مقدار لازم

 

شیربادام

طرز تهیه شیر بادام 


برای تهیه این نوشیدنی باید از بادام خام استفاده کنید. ابتدا بادام‌ها را مغز کنید. آن‌ها را داخل کاسه ریخته و داخل کاسه مقداری آب بریزید. کاسه را داخل یخچال قرار دهید و اجازه دهید تا به مدت یک روز خوب خیس بخورند. نباید بیش از دو روز بادام‌ها را خیس‌کرده نگه دارید؛ چون در آن صورت شیر بادام طعم خوبی نمی‌گیرد.
بادام‌ها را داخل آبکش ریخته و آن‌ها را با آب سرد بشویید. آن‌ها را داخل مخلوط‌کن یا غذاساز بریزید. دو پیمانه آب خنک به بادام‌های داخل مخلوط کن اضافه کنید. سپس مخلوط‌کن را با دور تند به مدت دو دقیقه روشن کنید.
باتوجه به نوع مخلوط‌کنی که استفاده می‌کنید، زمان مخلوط کردن متفاوت است؛ بنابراین تا زمانی که بادام‌ها کاملا پوره شده و مایع داخل مخلوط‌کن مثل شیر سفید رنگ شود، به هم زدن ادامه دهید.
حالا یک پارچه تنظیف مناسب را انتخاب کرده، روی یک پارچ یا کاسه یک صافی قرار دهید و تنظیف را روی آن بندازید، مخلوط شیر بادام را داخل پارچ بریزید. با پشت قاشق پوره‌های بادام باقی‌مانده داخل تنظیف را فشار دهید. برای این که همه شیر بادام خارج شود، تنظیف را با دست کاملا فشار دهید.
شیربادام آماده است. کمی از آن را بنوشید. در صورت نیاز آن را با شیرین‌کننده‌هایی مثل، عسل، سیروپ یا شکر شیرین کنید. اما بهترین گزینه عسل است.

 

خواص شیر بادام

خواص شیر بادام 


افراد گیاه‌خوار که از مصرف فرآورده‌های لبنی اجتناب می‌کنند، خانم‌های باردار، کودکان و به طور کلی کسانی که به لاکتوز موجود در شیر حساسیت دارند، بهتر است شیربادام را به رژیم غذایی روزانهٔ خود اضافه کنند. همچنین این نوشیدنی به دلیل پایین بودن میزان قند طبیعی و پروتئین نسبتاً بالای آن، برای افراد مبتلا به دیابت مناسب است.
وعدهٔ صبحانه، بهترین زمان برای میل کردن شیر بادام است. به خصوص در فصول سرد، با صرف این نوشیدنی در صبح، می‌توانید انرژی خود در طول روز را افزایش دهید
فولیک اسید و ویتامین ب موجود در این نوشیدنی مقوی، با کاهش احتمال ابتلا به کم‌خونی در دوران بارداری همراه است. فولات همچنین جنین را در برابر نقص لوله‌های عصبی حفظ می‌کند.
کلسیم، ویتامین آ و ویتامین دی موجود در شیر بادام، به تقویت عضلات و استخوان‌های مادر کمک کرده و شانس پوکی استخوان بعد از زایمان را کاهش می‌دهد. کلسیم موجود در شیربادام، همچنین به پیشگیری از ابتلای مادر به فشار خون بالا کمک می‌کند. فشار خون بالا در دوران بارداری، می‌تواند به مسمومیت و زایمان زودرس منجر شود.
شیر بادام به عنوان جایگزین شیر گاو، می‌تواند پروتئین مورد نیاز برای رشد عضلات و استخوان‌های جنین در حال رشد را فراهم سازد. ویتامین ای موجود در شیر بادام نیز، به رشد و سلامتی پوست و موی جنین کمک می‌کند.
مواد مغذی موجود در شیربادام، از ضعف و گرسنگی مادر در دوران شیردهی جلوگیری‌ می‌کند.
شیر بادام برای مردان نیز مفید بوده و با دارا بودن ویتامین دی و سلنیوم، می‌تواند به تقویت اسپرم و افزایش قدرت باروری در مردان کمک کند.
 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.