2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
افراد دیابتی این میوه ها را بخورند

افراد دیابتی این میوه ها را بخورند

دیابتی ها باید از میوه های خاص و خوراکی های محدود استفاده کنند افراد دیابتی باید از این میوه ها استفاده کنند اینجا را بخوانید

جامعه پویا -افراد دیبابتی در آستانه هر نوع بیماری خطرناکی هستند و همیشه گفته شده دیابت قاتل خاموش است. به طور کلی افراد دیابتی باید در رژیم غذایی خود، میوه‌ها، سبزی‌ها، پروتئین‌ها و دانه‌ها‌یی که دارای فیبر، کربوهیدرات و آنتی‌اکسیدان هستند، قرار دهند و مصرف چربی‌های اشباع‌شده، کربوهیدرات‌های تصفیه‌شده و شیرینی‌ها را کمتر کنند. در ادامه بعضی از میوه هایی را که برای این افراد مناسب است معرفی می‌کنیم :

 

 

   پرتقال| جذب آهسته قند


پرتقال به‌عنوان یک میوه غنی از ویتامین C  برای دیابتی‌ها مفید است. قند موجود در پرتقال کم و شاخص گلوکزی ( مقدار تولید قند  در واحد زمان ) آن پایین است که باعث جذب آهسته قند آن به بدن می شود و انسولین خون را تنظیم می کند. شاخص گلوکز پرتقال بین ۳۱ تا ۵۱ است.

 


    سیب|سم زدا


سیب، میوه دیابتی‌ها و سرشار از فیبرهای محلول، ویتامین C و آنتی‌اکسیدان است. پکتین سیب به سم‌زدایی بدن و حذف مواد مضر کمک می‌کند و نیاز بدن به انسولین را هم تا ۳۵ درصد کاهش می‌دهد. میوه سیب در جلوگیری از بیماری‌های چشمی در افراد دیابتی کمک زیادی خواهد کرد. شاخص گلوکز سیب بین ۳۰ تا ۵۰ است.

 


    گریپ فروت| تامین ویتامین C


گریپ‌فروت دارای ویتامین C، فیبر محلول و ترکیبی از میوه  های لیمو و پرتقال است. گریپ‌فروت، میوه دیابتی‌هاست. شاخص گلوکز گریپ‌فروت ۲۵ است.

میوه برای دیابت


   کیوی| کاهش قند خون


کیوی باعث کاهش سطح قند خون می‌شود. کیوی شامل ویتامین های C ،E و A، پتاسیم و مقدار زیادی بتاکاروتن است که باعث حفاظت از رادیکال‌های آزاد و بهبود سلامت بدن می‌شود. شاخص گلوکز آن‌ هم بین ۴۷ تا ۵۸ است. خوردن روزی یک عدد کیوی برای کنترل قند خون شما بسیار مناسب است.

 


    آووکادو| ضد نوروپاتی دیابتی


آووکادو باعث پایداری قند خون می‌شود. افراد دیابتی در معرض ابتلا به بیماری‌های قلبی و سکته مغزی هستند. این میوه مقادیر بالایی پتاسیم دارد که به جلوگیری از نوروپاتی دیابتی که روی اعصاب تأثیر می‌گذارد، کمک می‌کند.

 


    توت فرنگی|آنتی اکسیدان خوش رنگ

 


توت‌فرنگی سرشار از آنتی‌اکسیدان، ویتامین و فیبر است که افراد دیابتی می‌توانند با خوردن آن نیازهای خود را تأمین کنند. آنتی‌اکسیدان به حفظ سلامتی کمک شایانی می‌کند. شاخص گلوکز آن‌ ۴۰ است. خوردن توت‌فرنگی باعث می‌شود مدت‌ زمان بیشتری احساس سیری کنید و سطح قند خون تان ثابت بماند.


   گلابی| سرشار از فیبر

 


گلابی از ویتامین‌های A، B1، B2، C و E تشکیل‌ شده است و همچنین دارای فیبر است که به تنظیم سطح قند خون، کاهش کلسترول، تقویت سیستم ایمنی بدن و بهبود سلامت دستگاه گوارش کمک بسزایی می‌کند. شاخص قند خون آن ۳۸ است. فیبر موجود در گلابی باعث سیری کاذب می‌شود.

 


    آلو سیاه| کنترل قند خون


آلو سیاه به کنترل قند خون کمک زیادی می‌کند. آلو سیاه به کنترل تبدیل کربوهیدرات به قند خون کمک فوق‌العاده‌ای می‌کند.

 


    هندوانه|تصفیه کلیه دیابتی


هندوانه تصفیه‌کننده کلیه است. قند این میوه شیرین و آب‌دار بدن شما را اذیت نمی‌کند. هندوانه مقادیر زیادی آب و مواد معدنی به همراه فیبر دارد که می‌تواند به ‌سلامتی شما کمک کند.

 


    انار| کاهش کلسترول بد


انار‌ به کاهش کلسترول بد و حذف توده‌های چربی از شریان‌ها کمک می کند. مصرف انار‌ حتی به میزان کم، می‌تواند ریسک دیابت را به کمک آنتی‌اکسیدان‌های فنولیک کاهش دهد.

 


   دقت کنید| دیابتی‌ها باید از خوردن میوه‌هایی همچون انگور، انبه، انجیر، آناناس و آب‌میوه‌ها پرهیز کنند. همچنین نباید در مصرف هیچ
میوه ای  زیاده‌روی کرد.
 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.