2024/04/29
۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
ساعت پخش و تکرار سریال کلاه پهلوی از شبکه آی فیلم

ساعت پخش و تکرار سریال کلاه پهلوی از شبکه آی فیلم

ساعت پخش و تکرار و خلاصه داستان سریال کلاه پهلوی را اینجا بخوانید

جامعه پویا -سریال تاریخی کلاه پهلوی که بازیگران بنامی در آن بازی کرده اند از شبکه آی فیلم بازپخش می شوند. 
سریال «کلاه پهلوی» به کارگردانی زنده‌یاد ضیا‌الدین دری و تهیه کنندگی محمدرضا تخت‌کشیان ساخته شده است. 

 

 

سریال کلاه پهلوی تولید چه سالی است 


«کلاه پهلوی» پس از مجموعه «کیف انگلیسی» دومین سریال تاریخی زنده یاد سید ضیاالدین دری بود که که طی سال‌های ۸۳ تا ۸۹ مقابل دوربین رفت و برای اولین بار سال ۹۱ از شبکه یک سیما به روی آنتن رفت.

 


بازیگران سریال کلاه پهلوی 


امین حیایی، محمدرضا شریفی نیا، داریوش فرهنگ، مریلا زارعی، شقایق فراهانی، سارا خوئینی ها، قطب‌الدین صادقی، امیرعلی دانایی، نگین محسنی، بهاره کیان افشار، رضا کیانیان، زنده یادان: «داوود رشیدی، سیروس گرجستانی، ماه چهره خلیلی، نادیا دلدار گلچین، ابراهیم بحرالعلومی و عباس امیری»، ثریا قاسمی، گوهر خیراندیش، نیلوفر خوش خلق، صالح میرزا آقایی، بیوک میرزایی، داریوش کاردان، شهره لرستانی، سپند امیرسلیمانی، حنانه شهشهانی، آنا نعمتی، حسام نواب‌صغوی، امیرحسین آرمان، رز رضوی، امین ایمانی و ... از بازیگران کلاه پهلوی هستند. 

 

سریال کلاه پهلوی

خلاصه داستان سریال کلاه پهلوی


فرخ باستانی جوانی ایرانی از طبقه فقیر جامعه است. او پس از تحصیل در مدرسه دارالفنون تهران، برای ادامه تحصیل به پاریس می‌رود. پاریس در روزهای پس از جنگ جهانی اول شرایط سختی دارد. این وضعیت فشار زیادی به فرخ می‌آورد. او طی حوادثی با دختری ایرانی ـ فرانسوی  به نام بلانش آشنا می‌شود که از پدری فرانسوی و مادری ایرانی متولد شده‌است. فرخ طی ماجراهایی با بلانش ازدواج می‌کند و موفق می‌شود سمت منشی گری «حسن تقی‌زاده» سفیر وقت ایران در پاریس را در فاصله سال‌های ۱۹۳۳ تا ۱۹۳۴ به دست آورد. تقی‌زاده هنگام بازگشت فرخ باستانی به ایران، طی نامه‌ای خطاب به «علی اصغر حکمت» وزیر فرهنگ و معارف توصیه می‌کند از فرخ در دستگاه حکومت استفاده کند. حکمت نیز به «محمود جم» وزیر داخله توصیه فرخ را می‌کند و به این ترتیب فرخ باستانی به سمت فرماندار یک شهرستان کوچک کویری با نام «سامان» منصوب می‌شود. فرخ پس از حضور در آن شهرستان به مرور اقدام به تخریب بافت سنتی شهر و جایگزین کردن آن با خیابانی مدرن و مغازه‌هایی جدید می‌کند. حضور همسر فرانسوی او در آن شهر کوچک و مذهبی نیز به مرور باعث بروز تغییراتی در شهر می‌شود. چندی بعد با صدور فرمان کشف اجباری حجاب بانوان، اتفاق‌های تازه‌ای در شهر سامان رخ می‌دهد.وبلانش را طلاق میدهد.

 

 

ساعت پخش و تکرار سریال کلاه پهلوی

 

سریال از دوشنبه، ۲۷ دی ماه هرشب ساعت ۲۲ از شبکه آی فیلم پخش می شود.6 صبح و 14 یا 2 بعد از ظهر روز بعد بازپخش می شود. 

 


سریال کلاه پهلوی چند قسمت است 


سریال کلاه پهلوی سریالی دو زبانه است که فارسی و فرانسوی است و در 54 قسمت ساخته شده است. 
 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.