2024/04/27
۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
ترفند خاص برای از بین بردن بوی بد ماهی و سرخ کردن آن به روش رستورانی

ترفند خاص برای از بین بردن بوی بد ماهی و سرخ کردن آن به روش رستورانی

برای اینکه ماهی را خیلی خوشمزه و به صورت رستورانی در خانه آمده کنید این ترفند ها را استفاده کنید

جامعه پویا -ماهی سرخ شده در رستوران ها بسیار عالی و خوشمزه تر از ماهی  هایی می شود که در خانه سرخ می کنیم. یکی از مهمترین دلایلش ترفندهایی است که سرآشپزهای رستوران برای سرخ کردن ماهی استفاده می کنند و بوی بد آن را از بین می برند. 

 


برای از بین بردن بوی بد ماهی چه کنیم 


مهمترین کاری که برای از بین بردن بوی بد ماهی می توانید استفاده کنید این است که ماهی را کاملا یخ زادیی کنید و سپس در آبلیمو ، نمک و زیره بخوابانید. اینکار را یک ساعت قبل از اینکه ماهی را سرخ کنید انجام دهید. مقداری آبلیمو ،به تناسب آن نمک و مقداری هم زیره را روی هم بریزید و حسابی هم بزنید تا کاملا مخلوط شود سپس ماهی را بایک دستمال آب گیری کنید و داخل مایعی که درست کردید قرار دهید. اینکار باعث میشود تا بوی بد ماهی حسابی گرفته شود و البته ماهی طعم دار شود. زیره به دلیل اینکه ادویه ای گرم است سردی ماهی را می گیرد. 
ضمن اینکه کاملا ماهی خود را با این روش طعم دار کرده و اصطلاحا با یک تیر دو نشان زده اید.

طرز تهیه ماهی سرخ شده رستورانی


نحوه سرخ کردن ماهی به روش رستورانی 


وقتی که ماهی ها حسابی طعم دار شد و بوی بد آن از بین رفت حالا نوبت سرخ کردن است. مقداری آرد سوخاری ، آرد سفید ، زردچوبه ، کمی فلفل سیاه و کمی پاپریکا را با هم مخلوط کنید و ماهی ها را که از آب لیمو خارج کردید و مایع اضافی از آن جدا شده است را داخل ترکیبی که درست کرده اید به خوبی بغلطانید. توجه داشته باشید ماهی باید در این ترکیب کاملا آغشته شود. 
حالا تابه را پر از روغن کنید و صبر کنید که روغن حسابی داغ شود. وقتی روغن داغ شد شعله را کم کرده و تکه های آماده ماهی را داخل آن بی اندازید و با صبوری منتظر سرخ شدنش باشید. اینکه ماهی تا چه اندازه سرخ شود بستگی به خود شما دارد برخی ماهی را سوخاری و کاملا سرخ شده دوست دارند و برخی ماهی را نرمتر می پسندند طبق سلیقه خودتان آن را از روغن جدا کنید. در یک طوری قرار دهید تا روغن اضافه آن گرفته شود. اگر روغن در ماهی بماند بوی روغن را به خودش می گیرد. 
در آخر می توانید کمی زعفران روی ماهی بچکانید تا ماهی عطر زعفران را هم به خودش بگیرید. 
ماهی رستورانی شما امده است و می توانید میل کنید. 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.