2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
مهمترین دلایل درد قفسه سینه در کودکان

مهمترین دلایل درد قفسه سینه در کودکان

درد قفسه سینه در کودکان به چه دلایلی است اینجا را بخوانید

جامعه پویا -در 95  درصدکودکان و نوجوانان درد قفسه سینه از مشکلات قلبی حاصل نمی شود


درد در قفسه سینه کودکان تحت تأثیر عوامل گوناگونی به وجود می آید و متداول ترین علل درد دیواره ( ساختارهای محافظت ریه) است. ادامه مطلب را در این زمینه مطالعه کنید:

 

 عوامل موثر در احساس درد


شکل گیری درد قفسه سینه در کودکان تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار دارد. در واقع به موجب قرارگیری اعضای متعدد در قفسه سینه بروز احساس درد در محوطه قفسه سینه دلایل مختلفی دارد.نتایج تحقیق متخصصان قلب کودکان بیانگر آن است که درد قفسه سینه یک مشکل شایع در کودکان و نوجوانان است و از جمله علل آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 


  ریفلاکس اسید معده


در برخی موارد ریفلاکس اسید معده را که با سوزش همراه است، به عنوان درد قفسه سینه محسوب می کنند. علاوه
 بر این، گاهی اوقات عواملی نظیر استرس، اضطراب، سرفه مکرر و سرماخوردگی زمینه را برای شکل گیری درد قفسه سینه مهیا می‌ کنند.  جالب است بدانید کودکان پنج ساله قادر به درک درد قفسه سینه هستند.

درد قفسه سینه در کودکان


  التهاب استخوان و عضله


متخصصان قلب بر این باور هستند که درد ناشی از عضلات بیانگر وجود التهاب بین استخوان و دنده های قفسه سینه است.بیشتر مواقع دردهای قلبی که در ناحیه قفسه سینه کودک احساس می شود مرتبط با درد های عضلانی- اسکلتی است که با نفس عمیق، حرکت بدن و فشار دست شدت می یابد.آسیب به عضلات و استخوان های قفسه سینه به علت های گوناگونی بستگی دارد. متداول ترین علت های آسیب به قفسه سینه شامل ورزش های هوازی شدید و بلند کردن اشیای سنگین می شود.

 


  مشکلات ریوی


 پنوموتوراکس| وجود درد در قفسه سینه به صورت مزمن نشان از وجود هوا در اطراف ریه ها دارد. این عارضه که با عنوان پنوموتوراکس شناخته می شود با درد شدید قفسه سینه و تب همراه است.
  آسم |  یکی دیگر از علل های شکل گیری درد قفسه سینه ناشی از مشکلات ریوی، آسم است.

 


  استفراغ و سرفه


 درد ناشی از سرفه و استفراغ های مکرر
  مشکلات قلبی؛  نادرترین علت
نادرترین عامل شکل گیری احساس درد در قفسه سینه کودکان، مشکلات قلبی است. یکی از مؤلفه های حائز اهمیت در احساس درد قفسه سینه در کودکان اضطراب و استرس شدید است. زمانی که یک کودک یا نوجوان دچار اضطراب شدید می شود در ترکیبات گازهای خونی تغییراتی به وجود می آید و با انقباض عروق کرونر درد احساس می شود. در واقع درد قفسه سینه کودکان با منشأ قلبی به آریتمی، مشکلات عروق کرونر، پارگی آئورت، عفونت ویروسی قلب و پریکاردیت ( التهاب پرده‌های وسط قلب)  اختصاص دارد.

 


  نشانه‌های درد


 بروز اختلال در تنفس
 بروز درد قفسه سینه همراه با تب
 ضربان شدید قلب
 احساس پارگی جدار سینه
 رنگ پریدگی
 دردهای شدید مزمن
مراجعه به  اورژانس
 دردی که ناگهانی با ورزش ایجاد شده یا غش داشته است.
 تپش قلب دارد.
 سرگیجه و تعریق به همراه درد
 تنگی نفس و تنفس بیش از حد وجود داشته و پوست آبی رنگ باشد.
 بیش از اندازه می خوابد یا احساس خواب آلودگی کند.

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.