2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
کاهش‌ استرس با شنیدن صدای برس‌زدن مو!

کاهش‌ استرس با شنیدن صدای برس‌زدن مو!

بهترین روش کنترل استرس را اینجا بخوانید

جامعه پویا - نتایج جالب یک تحقیق جدید می‌گوید که شنیدن بعضی صداها در کاهش استرس و اضطراب، نقش تاثیرگذاری دارد
تجربه استرس و اضطراب در زندگی‌های امروزی، اتفاق عجیبی نیست اما مدیریت آن، کار ساده‌ای به نظر نمی‌رسد. در این بین، نتایج یک پژوهش تازه انجام شده در دانشگاه نورث آمبریا در بریتانیا نشان می‌دهد که بعضی صداها مثل محرک‌هایی آرامش‌بخش برای کاهش استرس عمل می‌کنند.

 گوش‌دادن به نجوا و زمزمه دیگران و شنیدن صدای لمس ملایم توسط فردی دیگر از جمله ماساژ باعث کاهش استرس در فرد می‌شود. به‌گزارش دیلی میل، همچنین صدای برس زدن مو، نجوا و صدای کشیده شدن براش میکاپ روی میکروفن می‌تواند به کاهش اضطراب در افراد کمک کند. در نتیجه، پژوهشگران معتقدند تماشای ویدئوها یا شنیدن صداهای این چنینی می‌توانند به آرامش افراد کمک کنند. پژوهشگران دانشگاه نورث آمبریا در بریتانیا این پژوهش را روی ۶۴ شرکت کننده در فاصله سنی بین ۱۸ تا ۵۸ سال انجام دادند. شرکت کنندگان چندین پرسش نامه را برای ارزیابی سطح روان رنجوری و اضطراب تکمیل کردند. آنان دو نوع اضطراب را ارزیابی کردند؛ «اضطراب حالتی» که اضطراب لحظه به لحظه تجربه شده در موقعیت‌های خاص را توصیف می‌کند و «اضطراب ویژگی» زمانی که شخصیت ما مستعد مضطرب شدن است. این بررسی نشان داد تماشای ویدئوهایی که در آن فرد در حال زمزمه و نجوا کردن یا کشیدن آرام براش مورد استفاده برای آرایش روی میکروفن  یا ضربه آرام زدن روی اشیاست ، می‌تواند از شدت اضطراب بکاهد.
 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.