2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
برای ترک پستانک چه کنیم

برای ترک پستانک چه کنیم

اگر کودکی دارید که می خواهید پستانک را از او بگیرید این مطلب را بخوانید

جامعه پویا -استفاده از این وسیله به کودک شما کمک می‌کند تا در لحظاتی که  اضطراب دارد، خودش را آرام کند و علاوه بر آن سبب تحریک اشتها و راحت‎تر خوابیدن او می‌شود. به همین دلیل است که در برخی مواقع، حذف آن برای کودک دشوار است. با این حال، باید بالاخره پستانک را کنار گذاشت زیرا دندان‌های شیری شروع به رویش می کنند و استفاده مداوم از پستانک می تواند  باعث تغییر شکل‌شان شود. این کار خیلی هم آسان نخواهد بود و معمولا تبدیل به یکی از دغدغه‌های مادرها خواهد شد. در ادامه به بررسی چند روش برای کنارگذاشتن پستانک در کودکان خواهیم پرداخت.

 

 

 به او بگویید


هنگامی که به این نتیجه می‌رسید که زمان رها کردن پستانک فرا رسیده، بهتر است آن را به کودک خود بگویید و بدون این که او از جدایی که قرار است با آن مواجه شود آگاه باشد، این کار را انجام ندهید. یک ایده خوب این است که داستانی درباره یک موقعیت مشابه برای آن‌ها تعریف کنید تا بتوانند با شرایط خود کنار بیایند.

 


برای بحران‌های احتمالی آماده شوید


پستانک بخشی از زندگی روزمره نوزادان است و به آن وابسته هستند و تحت هیچ شرایطی نمی‌خواهند آن را کنار بگذارند. ایده جداسازی پستانک از آن‌ها می تواند منجر به عصبانیت زیاد کودک شود. در چنین مواقعی مهم است که تسلیم نشوید و در مقابل گریه‌های کودک کوتاه نیایید.  

پستانک نوزاد


 جایگزین پیدا کنید


یک ایده خوب برای جدایی راحت‌تر کودک و پستانک این است که آن را با چیز دیگری جایگزین کنید. این جایگزین می تواند یک اسباب بازی باشد. با این تغییر، آن‌ها می‌بینند که بزرگ‌تر شده‌اند و شایسته چیزهایی برای بچه‌های بالغ‌تر هستند. بنابراین پستانکی که برای آن‌ها بسیار مهم بوده به یک اسباب بازی مثل هواپیما تبدیل می‌شود و آن را به عنوان یک وسیله «برای نوزادان» در نظر می‌گیرند.

 


 پستانک را هدیه بده 


این ایده هم کاربردی است. شما با کودک صحبت می‌کنید و به  او می‌گویید «حالا که بزرگ تر شده، دادن پستانک به کودک کوچک‌تر کار خوبی است.» آ‌ن‌ها معمولاً این پیشنهاد را به سرعت می پذیرند زیرا دوست دارند  در دید شما بزرگ شوند.

 


 پستانک باید دور از دید باشد


هنگامی که  در حال گرفتن پستانک از نوزاد هستید، آخرین کار  ناپدید کردن آن است. می‌توانید چندین داستان درباره آن بسازید: مثلاً این که یک نفر آن را گرفته است یا این که پستانک به دلیل خسته شدن از استفاده، مخفی شده است و ... .

 


 صبور باشید


در نهایت باید از این واقعیت آگاه باشید که این کار زمان بر است. لحظاتی وجود خواهند داشت که کنترل آن‌ها دشوار است اما با صبر، فداکاری و تلاش زیاد شما به عنوان مادر به  نتیجه خواهید رسید.
نویسنده : مهسا کسنوی| روزنامه‌نگار

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.