2022/05/17
۱۴۰۱ سه شنبه ۲۷ ارديبهشت
دیباچه
اگر می خواهید روز خوبی داشته باشید این 7 کار را انجام ندهید

اگر می خواهید روز خوبی داشته باشید این 7 کار را انجام ندهید

برای اینکه روز خوبی را آغاز کنید این کارها را نکنید. اینجا را بخوانید

جامعه پویا - برای داشتن یک روز خوب باید اول صبح از برخی کارها پرهیز کنید تا انرژی کافی برای انجام کارهای روزمره داشته باشید
اگر بعد از برخاستن از خواب، مدت طولانی در ‌تاریکی و ‌روشنایی بمانید، بدن شما به تصور این که شاید هنوز خورشید طلوع نکرده است، از حالت خواب خارج نمی شود . برای شروع یک روز خوب و پر انرژی  بعد از بیدار شدن از خواب مواردی هست که باید از انجام  آن‌ها اجتناب کنید. از جمله:

 

  در دست گرفتن تلفن همراه


بعضی از ما عادت داریم به محض بیدار شدن از خواب و هنوز زمانی که در رختخواب هستیم گوشی تلفن  همراه را برداریم و خبرها را دنبال کنیم.  نکته منفی این  کار این است که صبح ذهن شما مورد حمله انواع اخبار منفی، تبلیغات و پیام‌های آزاردهنده قرار می‌گیرد که می‌تواند کل روز را تحت تأثیر قرار دهد.

 


 به تعویق انداختن زنگ ساعت


ما افرادی را سراغ داریم که هنگام  شنیدن زنگ ساعت تلفن همراه، فوری آن را به حالت تعویق  درمی‌آورند. اتفاقی که می‌افتد این است که بدن شما بعد از بیدار شدن وارد مرحله جدیدی از خواب می‌شود و نتیجه آن واضح است که پس از چندین بار بیدار شدن و خوابیدن، احساس خستگی بیشتری خواهید کرد.

روز خوب
 مرتب نکردن تختخواب


بیدار شدن از خواب و مرتب کردن تختخواب، عادتی است که شما را برای بقیه کار‌های روزمره‌تان آماده می‌کند و برای انجام کار‌ها انرژی و قدرت به دست خواهید آورد.

 


 حمام گرفتن با آب گرم


دوش آب گرم روشی عالی برای رفع خستگی هنگام عصر است؛ اما هنگام صبح حمام گرم باعث آرامش و تنبلی بیش از حد می‌شود و در نتیجه انسان چه در دفتر کار، مدرسه یا دانشگاه از اتخاذ تصمیم‌های مهم که نیاز به چابکی و تیزیِ هوش و دماغ دارد، باز می‌ماند.

 


 آماده شدن در تاریکی


اگر بعد از برخاستن از خواب، مدت طولانی در نیمه‌تاریکی و نیمه‌روشنایی بمانید، بدن شما به تصور این که شاید هنوز خورشید طلوع نکرده است  از حالت سستی و کاهلی خواب خارج نمی‌شود.

 


 وسواس در انتخاب لباس و کفش


بهتر است شب‌ها لباس‌تان را انتخاب کنید تا مجبور نباشید صبح‌ها ذهن خود را درگیر کنید و در طول روز توانایی تصمیم‌گیری خود را تحت تأثیر قرار دهید.


 نوشیدن قهوه و چای تیره


صبح‌ها، بدن هورمونی به نام کورتیزول ترشح می‌کند. این هورمون به بدن نشاط و انرژی می‌دهد، اما چای تیره و قهوه که حاوی مقادیر زیادی کافئین است، باعث ایجاد اختلال در تولید کورتیزول می‌شود؛ بنابراین حتی اگر عادت به نوشیدن قهوه دارید، پس از ساعت 9:30 صبح آن را بنوشید.

منبع:  ایندیپندنت
 

 

پیشنهادات ما
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.