2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
قتل در یک قرار مسلحانه

قتل در یک قرار مسلحانه

مردی که دوستش را به خاطر کینه قدیمی کشته است به شلیک به سمت مقتول اعتراف کرد اینجا را بخوانید

جامعه پویا -با اعترافات متهمان پرونده قتل مسلحانه در مهرآباد مشهد مشخص شد که خط و نشان و چشم غره های چند جوان که از خصومت های قبلی نشئت گرفته بود، در آخرین قرار دعوا به جنایت مسلحانه رسیده است.

 


مدت ها بود که خصومت دیرینه بین چند جوان به کینه عجیبی گره خورده بود. هرکجا که چشم در چشم می شدند خط و نشان کشیدن ها نیز چاشنی اختلافات بیهوده آنان می شد تا جایی که برای یکدیگر شاخ و شانه می کشیدند و قرار دعوا می گذاشتند اما هر بار این قرارهای ترسناک به نتیجه نمی رسید و برخی از طرفین دعوا به محل قرار نمی رفتند. تا این که از حدود دو ماه قبل چشم غره های آنان رنگ خون گرفت و پیامک های ارسالی برای یکدیگر که با رجزخوانی های هولناک همراه بود، از یک حادثه تلخ حکایت می کرد که در حال وقوع بود.
، بالاخره آن روز دلهره آور فرا رسید. بیست و نهم آذر بود که  دوتن از طرفین قرار شبانه را در اطراف میدان مهرآباد در جاده میامی گذاشتند و هرکدام دیگران را به این نزاع غرورآمیز فراخواندند.
ساعت حدود 23 بود که عاملان نزاع به محل قرار رسیدند و هرکدام در گوشه ای ایستاده بودند که پراید 132 نیز به همراه سرنشینان در اطراف میدان متوقف شد اما به  محض این که برادر یکی از طرفین دعوا، پا را از درون خودرو بیرون گذاشت ناگهان صدای شلیک گلوله از سلاح وینچستر در فضای سبز اطراف میدان پیچید. دیگران تا به خود آمدند جوان 27 ساله خون آلود نقش بر زمین شده بود.

 


بنابر گزارش خراسان، با این شلیک هراسناک، رجزخوانی ها پایان یافت و عاملان آخرین قرار خونبار، بلافاصله از صحنه حادثه گریختند. طولی نکشید که با تماس های اطرافیان و رهگذران، نیروهای امدادی اورژانس از راه رسیدند و پیکر نیمه جان «حسن- م» را به بیمارستان شهید هاشمی نژاد رساندند اما معاینات پزشکی نشان داد که جوان مذکور دچار مرگ مغزی شده است و دیگر امیدی به درمان وی نیست. این گونه بود که با اعلام نظر کادر درمانی، پیکر این جوان به بیمارستان منتصریه مشهد منتقل شد چرا که خانواده وی پس از گفت وگوهای پزشکان و بیان وضعیت بی بازگشت او، رضایت به اهدای عضو داده بودند بنابراین در هزار و صد و سی امین عمل پیوند اعضا در بیمارستان مذکور، قرنیه های مرحوم «حسن- م» به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد و قسمتی از پوست وی نیز به بیمارستان امام رضا (ع) ارسال شد تا زندگی سه بیمار نیازمند عضو را نجات دهد.
همزمان با خاک سپاری پیکر مقتول، ماجرای این جنایت مسلحانه به قاضی ویژه قتل عمد مشهد گزارش شد و بدین ترتیب از دوم دی ماه گذشته، تحقیقات برای شناسایی عاملان این نزاع مرگبار مسلحانه در دستور کار پلیس آگاهی خراسان رضوی قرار گرفت. با صدور دستورات محرمانه ای از سوی قاضی «دکتر صادق صفری»، گروه ویژه ای از کارآگاهان زبده اداره جنایی آگاهی با راهنمایی های ارزنده سرهنگ کارآگاه جواد شفیع زاده (رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی) وارد عمل شدند و به رصدهای اطلاعاتی پرداختند.

 

ردیابی های کارآگاهان که با فناوری های نوین تجهیزات پلیسی همراه بود، سرنخ های این کلاف پیچیده را به یکی از روستاهای شهرستان زاوه در نزدیکی تربت حیدریه کشاند چرا که تحقیقات میدانی کارآگاهان نشان می داد عاملان اصلی نزاع مسلحانه  از اهالی آن روستا هستند که در مشهد ساکن شده اند. به همین دلیل با هماهنگی های قضایی از سوی قاضی صفری و گزارش محل اختفای عاملان جنایت به دادستان زاوه، دستورات ویژه ای از سوی قاضی رجبی (دادستان) برای دستگیری متهمان این پرونده جنایی صادر شد و بدین ترتیب گروه تخصصی کارآگاهان دایره قتل عمد پلیس آگاهی خراسان رضوی با هدایت و نظارت سرهنگ مهدی سلطانیان (رئیس اداره جنایی آگاهی) عازم شهرستان زاوه شدند. آنان با رصدهای اطلاعاتی و محاصره غافل گیرانه متهمان فراری موفق شدند شش تن از متهمان به شرکت در نزاع مسلحانه منجر به قتل را شناسایی و دستگیر کنند. این گزارش حاکی است با انتقال متهمان به اتاق بازجویی در پلیس آگاهی خراسان رضوی، همه آن ها حضور خود را در آخرین محل قرار مرگبار انکار کردند. این اظهارات موجب شد تا تحقیقات به شیوه فنی و تخصصی زیر نظر سرهنگ ولی نجفی (رئیس دایره قتل عمد آگاهی) ادامه یابد. در همین حال اسناد و مدارک موجود و ردیابی های اطلاعاتی حضور چهار تن از آنان را به اثبات رساند و این گونه هرکدام از آنان به نقش خود در ماجرای این جنایت تکان دهنده اعتراف کردند اما بررسی های بیشتر بیانگر آن بود که عامل اصلی شلیک مرگبار در خط و نشان های آخرین دعوا همچنان فراری است و در مکان نامعلومی زندگی مخفیانه ای دارد. با لو رفتن این ماجرا، قاضی شعبه 208 دادسرای عمومی و انقلاب مشهد با صدور قرارهای قانونی برای متهمان دستگیر شده، دستورات خاصی را نیز برای شناسایی مخفیگاه متهم فراری پرونده صادر کرد.

 

با این دستور قضایی، تحقیقات میدانی کارآگاهان وارد مرحله جدیدی شد و آنان با ردزنی متهم موفق شدند او را در یک گلخانه واقع در 3 کیلومتری جاده کنه بیست مشهد شناسایی کنند. «سعید.خ» که در آن مکان به زندگی مخفیانه خود ادامه می داد، ناگهان در حلقه محاصره کارآگاهان قرار گرفت و در یک عملیات ضربتی به چنگ قانون افتاد. با انتقال این متهم 31 ساله به دایره قتل عمد پلیس آگاهی خراسان رضوی، بازجویی ها از وی در حضور مقام قضایی شروع شد تا این که وی به ناچار لب به اعتراف گشود  و به این جنایت وحشتناک اقرار کرد. به دنبال اعترافات صریح متهم و دیگر همدستانش ساعت 9 صبح روز گذشته تعدادی از متهمان اصلی پرونده به محل وقوع قتل هدایت شدند تا جزئیات این نزاع مسلحانه را شرح دهند. به«سعید.خ» در حالی که سلاح وینچستر مشکی رنگ را به دست گرفته بود، در حضور قاضی دکتر صفری به شلیک مرگبار اشاره کرد و گفت: آن شب قرار بود من فقط تیرهوایی شلیک کنم اما هنگامی که دیدم یکی از آن ها به سمت من می آید سه تیر به سویش شلیک کردم و سپس از صحنه حادثه گریختم. بعد هم متوجه شدم که او در بیمارستان جان باخته است.
این گزارش حاکی است در پی اعترافات متهمان که هر کدام به نقش خود در این جنایت تکان دهنده اعتراف کردند، قاضی ویژه قتل عمد مشهد دستور انتقال آنان به زندان را صادر کرد تا این پرونده جنایی دیگر مراحل قانونی خود را طی کند.

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.