2024/04/28
۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
عوارض احتمالی واکسن کرونا برای کودکان چیست

عوارض احتمالی واکسن کرونا برای کودکان چیست

عوارض احتمالی واکسن کرونا برای کودکان چیست اینجا را بخوانید

جامعه پویا -یک متخصص بیماری‌های کودکان و نوزادان با تأکید بر اهمیت واکسیناسیون کرونا در همه‌‌ی گروه‌های سنی اعلام شده گفت: کودکان پس از تزریق واکسن جز واکنش‌های موضعی محل تزریق یا سردرد و بی حالی، واکنش خاص دیگری نداشتند.

 


دکتر سمیه بقیعی ادامه داد : باید به والدین حق بدهیم که در این زمینه نگران باشند اما این اطمینان را به آنها می‌دهیم که سیستم بهداشتی نگرانی و دقت بیشتری دارد.

 


واکسیناسیون در کودکان پنج تا ۱۲ ساله در ایالات متحده از اکتبر ۲۰۲۱ مجوز گرفت و در چین هم با واکسن سینوفارم انجام شد. همچنین در امارات و کشورهای دیگری مثل کلمبیا و کامبوج هم انجام شده است.

 


طی این مدت تعداد زیادی از کودکان واکسینه شده‌اند و خوشبختانه جز واکنش‌های موضعی محل تزریق یا سردرد و بی حالی واکنش خاص دیگری نداشتند؛ بنابراین درباره‌ی تزریق واکسن کرونا به کودکان جای نگرانی وجود ندارد.
اینکه از انتقال بیماری کووید-۱۹ جلوگیری کنیم، بسیار مهم است؛ بویژه آنکه در پیک ششم با سویه‌ی امیکرون، میزان درگیری کودکان بالا بوده است.
 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.