2024/04/24
۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
بازداشت مادر معتاد برای تحقیق درباره مرگ نوزاد دوماهه

بازداشت مادر معتاد برای تحقیق درباره مرگ نوزاد دوماهه

مادر معتادباعث مرگ فرزندش شد

جامعه پویا -مرگ مشکوک نوزاد دوماهه بر اثر مسمومیت با مواد روانگردان، باعث شد تا مادر او به‌عنوان تنها مظنون پرونده بازداشت شود.

به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، ساعت 7صبح شنبه 14اسفند‌ماه مأموران کلانتری 160خزانه در تماس با بازپرس محمد‌تقی شعبانی از مرگ مشکوک پسری دو ماهه به‌نام ابوالفضل خبر دادند.
افسر کلانتری در تماس به بازپرس جنایی گفت: لحظاتی قبل مردی با اورژانس تماس گرفته و از وخامت حال کودکی دو ماهه خبر داد  و وقتی مأموران اورژانس خود را به خانه‌ای در منطقه خزانه رساندند، پس از معاینات اولیه مشخص شد که کودک فوت کرده است. با توجه به مرگ مشکوک نوزاد دو ماهه، موضوع به کلانتری اعلام شد.


مرگ بر اثر مسمومیت


با اعلام خبر مرگ نوزاد دو ماهه، بازپرس جنایی و تیم بررسی صحنه جرم راهی محل شده و در معاینات اولیه، متخصصان پزشکی قانونی، علت اولیه مرگ نوزاد را مسمومیت با موادمخدر روانگردان اعلام کردند. بنابراین براساس این نظریه پزشکی قانونی، احتمال قتل نوزاد قوت گرفت.
از آنجایی که نوزاد و مادرش در خانه تنها بودند، این فرضیه از سوی تیم جنایی مطرح شد که وی با خوراندن موادمخدر به نوزاد، مرگ وی را رقم زده است. با این احتمال، به دستور بازپرس شعبه دهم دادسرای امور جنایی پایتخت، المیرا، مادر نوزاد بازداشت شد.
از سویی جسد ابوالفضل برای مشخص شدن علت اصلی مرگ به پزشکی قانونی منتقل شد.  انتقال زن جوان  برای تحقیقات بیشتر به اداره دهم آگاهی  درحالی انجام شد که بازپرس پرونده دستور احضار همسر المیرا و تحقیقات از وی را نیز صادر کرد.


گفت‌و‌گو با مادر کودک


زن جوان بی‌تاب است و مدام گریه می‌کند، از اینکه کودکش را از دست داده ناراحت است. زن 38ساله که اعتیاد دارد درباره جزئیات این ماجرا گفت: باورم نمی‌شود بچه‌ام مرده باشد. من چطور می‌توانم بچه خودم را بکشم. تا ساعت 3صبح داشتم با او بازی می‌کردم. ساعت 3 بود که به او شیر دادم، چون از قبل مواد کشیده بودم یک دفعه و بدون آنکه متوجه شوم خوابم برد. احتمال می‌دهم شیر داخل گلوی بچه گیر کرده و خفه شده باشد. من عاشق بچه‌ام بودم، چطور می‌شود که او را کشته باشم.
شب حادثه تنها بودی؟
بله، بچه‌های دیگرم به خانه خواهرشوهرم در یکی از شهرهای شمالی رفته بودند. خودم هم به خانه خواهرم رفتم و حدود ساعت یازده و نیم بود که به خانه برگشتم. قرار بود بچه خواهرم هم شب به خانه‌ام بیاید که نیامد.
چند بچه دیگر به غیر از ابوالفضل داری؟
به غیر از ابوالفضل، سه تا دختر 14، 12 و 2 ساله از شوهر دومم دارم. یک دختر هم از شوهر اولم دارم که البته او با ما زندگی نمی‌کند. 8ماهه که بود به خاطر اختلافات خانوادگی از همسر اولم جدا شدم. از آنجایی که نمی‌توانستیم بچه را نگه داریم، او را به خانواده‌ای دادیم که یک فرزند داشتند. فرزند دیگرشان هم فوت کرده بود، خانواده خوبی هستند و تا حدود 5سال قبل، دخترم نمی‌دانست که زوجی که او را بزرگ کرده بودند، پدر و مادر اصلی او نیستند. زمانی که متوجه شد، می‌خواست با من زندگی کند، اما شرایط زندگی‌ام طوری نبود که بتوانم او را نگه دارم.
با همسر دومت چطور آشنا شدی؟
از بستگانم بود. بعد از جدایی از همسرم اولم، عاشق او شدم اما چون خودش زن و بچه داشت مرا به عقد موقت خود درآورد.
سابقه کیفری هم داری؟
بله. الان هم با رأی باز آزاد هستم. حدود 5سال قبل بود که برادرم 608 گرم شیشه به خانه‌ام آورد و ماجرای این مواد لو رفت. من به اتهام حمل و نگهداری موادمخدر به اعدام محکوم شدم. این حکم شکسته و به حبس ابد تبدیل شد، بعد هم به 20سال حبس و درنهایت هم به حدود 7سال حبس محکوم شدم که بیشتر آن گذشته است و بزودی به‌صورت کامل آزاد می‌شوم و در حال حاضر هم با وثیقه و رأی باز روزهایی از زندان بیرون می‌روم.
 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.