2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
با شوهر خسیس چگونه رفتار کنیم

با شوهر خسیس چگونه رفتار کنیم

اگر می خواهید بدانید با شوهر خسیس چطور باید رفتار کنید این مطلب را بخوانید

جامعه پویا -شوهرم پول نمی‌دهد. دم عیدی می‌خواهم برای بچه‌ها و خودم چند دست لباس شیک بگیرم، می‌دانم که در حسابش نزدیک 20 میلیون هم پول دارد اما نمی‌دانم چرا این‌قدر خسیس بازی درمی‌آورد؟ به او بگویم که پیامک شماره حسابش را دیدم که آن‌قدر پول دارد یا نه؟

بیان یک سری از موضوعات که تو خسیسی یا تو ولخرجی، کمکی به حل مناسب این موضوع نمی‌کند و باعث ایجاد کدورت و سرایت این مسئله به کل زندگی فرد می‌شود و دیگر جنبه‌های زندگی شما را هم دچار مشکل خواهد کرد. در این جا بهتر است برای بیان خواسته‌هایتان با زبان منطق وارد شوید و تبیین کنید که این موضوع یا این خرید به چه دلایلی ضرورت دارد و به لحاظ منطقی شوهرتان را با خود همراه کنید. این که این مانتو پوشیدنش تکراری شده یا این که این مبل کمی رنگ و رویش رفته، دلایل خوبی برای برچسب‌زدن خساست به شوهرتان نیست.

بیشتر بخوانید : آیا ازدواج با کسی که از خودمان سرتر است کار درستی است

شوهر خسیس


   شاید شوهرتان احساس امنیت ندارد


بسیاری از مواقع وجود چنین رفتاری در همسرتان به علت احساس امنیت نداشتن است زیرا این فرد همیشه یک سری ترس‌هایی را با خود دارد؛ سعی کنید در  این مواقع وارد دنیای روان شناختی وی شوید و با حس امنیت نداشتن اش همدلی و سعی کنید به گونه‌ای رفتار کنید که نشان دهد شما هم خیلی با ایشان همدل هستید؛ به عنوان مثال به جای اصرار بر این موضوع که باید بخرید به این سمت بروید که نه نیاز ندارم یا حتی اگر خود ایشان در ابتدا برای خرید پیش قدم شد شما طوری رفتار کنید که نه نیاز ندارم یا نیازی نیست.

 

بیشتر بخوانید : چطور یک ازدواج موفق داشته باشیم و بهترین تیپ شخصیتی برای ازدواج کدام است


   درباره 20 میلیون با شوهرتان صحبت نکنید


شاید اکنون 20 میلیون پول در حساب ایشان باشد ولی به این موضوع هم فکر کنید که شاید ایشان کار آزاد دارند و نگران نوسانات و نبود بازار و... باشند یا قسط و قرض‌هایی دارند که شما اطلاعی از آن‌ها ندارید. در گفت‌و‌گوی‌تان برای بیان نیازها و گرفتن پول از شوهرتان، مهم است که شما راجع به آن 20 میلیون تومان صحبتی نکنید چون باعث سلب اعتماد از شما و به مرور موجب پنهان کاری در ایشان خواهد شد.
نویسنده : دکتر هادی غلام‌محمدی| مشاور خانواده

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.