2024/04/24
۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
فتوژنیک یعنی چی چهره فتوژنیک چیست

فتوژنیک یعنی چی چهره فتوژنیک چیست

فتوژنیک یعنی چه و چه کسانی فتوژنیک هستند

جامعه پویا -فتوژنیک یک اصلاح انگلیسی است که در ایران برای افراد خوش عکس به کار می رود. جالب است بدانید همه افراد می توانند خوش عکس باشند به شرطی که عکاس خوب باشد. 

 


فتوژنیک در معنای لغوی هم به معنای خوش عکس است. اگر توجه داشته باشید عکس هایی که عکاس ها از ما می گیرند بسیار بهتر از عکس هایی است که خودمان می گیریم. یا افرادی که خیلی سلفی می گیرند افرادی هستند که فتوژنیک هستند. علت فتوژنیک بودن این است که عکاسان به خوبی می توانند زاویه صورت شما را تشخیص می دهند و می دانند روی کدام نقطه از صورت زوم کنند. کسانی که زیاد سلفی می گیرند هم به دلیل اینکه زوایای مختلف را امتحان می کنند بنابراین به صورت تجربی یاد می گیرند صورتشان از کدام زاویه زیباتر است بنابراین فتوژنیک بودن را یاد می گیرند. 

فتوژنیک چیست


برای فتوژنیک شدن این کارها را بکنید :


حفظ کردن تعادل صورت


بهتر است لبخند زدن را در آینه امتحان کنید. اگر پوست تیره ای دارید، باید حتماً لبخند بزنید و توجه داشته باشید که لبخندتان کوچک باشد. حالا کمی گوشه های چشمتان را جمع کنید و ابروهایتان را بالا ببرید. این حالت را آن قدر تمرین کنید تا هر وقت کسی خواست از شما عکس بگیرد، این گونه لبخند بزنید. در هنگام لبخند، لثه بالا زیاد دیده نشود.

 


زوایه صورت 


برای پیدا کردن زاویه صورت روی میمیک چهره خود کار کنید. حالت کلاسیک عکس این گونه است که صورت در حالت سه رخ قرار دارد. به طوری که یک پا جلوی پای دیگر قرار دارد و یکی از شانه ها کمی به دوربین نزدیک تر است. خانم ها این کار را به طور غیر ارادی انجام می دهند اما انجام آن برای آقایان کار مشکلی است. اگر سرتان را خم کنید و مستقیم را نگاه کنید، در هر حالتی که ایستاده باشید، نگاهی مستقیم به بیننده دارید.

 


تاثیر رنگ در فتوژنیک بودن 


از رنگ های یک دست استفاده نکنید و از ست رنگ لباس نیز استفاده کنید.
در هنگام عکس گرفتن راحت و ریلکس باشید و به چیزهای خوب فکر کنید.
زبانتان را پشت دندانتان نگه دارید اگر غبغب دارید، زبان را به فک بالا بچسبانید.
اگر عکس شما قدی است، بدنتان رادر زاویه ۳ رخ(۴۵ درجه)قرار دهید. آن گاه صورت تان را به سمت دوربین برگردانید و لبخند بزنید. یک پا را جلوتر از پای دیگر قرار دهید و همه سنگینی خود را بر روی پای پشتی بیندازید. این حالت شما را لاغر نشان می دهد.

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.