2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
آیا ممکن است دوبار امیکرون کرونا بگیرید

آیا ممکن است دوبار امیکرون کرونا بگیرید

آیا ممکن است چندبار به ویروس امیکرون کرونا مبتلا شویم ؟ اینجا را بخوانید

جامعه پویا -چند سالی است که ما با ویروس کرونا زندگی می‌کنیم و هر بار که فکر می‌کنیم بالاخره از شر این بیماری رها شده‌ایم، این ویروس عجیب روی دیگری از خود را به ما نشان می‌دهد و سویه جدیدی از خودش را به رخ می‌کشد. آخرین سویه از ویروس کرونا که نه تنها ایران بلکه تمام جهان را به موجی سهمگین درگیر خودش کرد، «امیکرون» بود. اما سوالی که ذهن اغلب ما را درگیر می‌کند این است که آیا با گرفتن یک بار امیکرون مصون می‌شویم و احتمال گرفتن دوباره این بیماری را نداریم؟

 


تجزیه و تحلیل آژانس امنیت سلامت بریتانیا که در ماه دسامبر منتشر شد نشان داد که از هر ۱۰ نفر مبتلا به سویه امیکرون در انگلیس یک نفر قبلا به کووید-۱۹ مبتلا شده بودند.بنابراین طبق آخرین اطلاعات ابتلای مجدد به کووید-۱۹ بسیار امکان‌پذیر است و امیکرون این احتمال را بیشتر می‌کند. اما سوالی که مطرح می‌شود این است که چه مدت فاصله می‌تواند بین ابتلای اول و دوم باشد؟

 


 به نقل از یورونیوز،تحقیقات نشان داده است برخی افراد که از کووید-۱۹ بهبودی می‌یابند می‌توانند حدود سه ماه تا چند سال ایمنی داشته باشند و احتمال ابتلای دوباره فرد به ویروس در طول یک ماه بسیار کم است گرچه غیرممکن نیست.


دکتر ویلیام شافنر، استاد بیماری‌های عفونی در مرکز پزشکی دانشگاه واندربیلت  انگلستان می‌گوید: «برخی افراد این تصور را دارند که پس از ابتلا به این بیماری برای همیشه در برابر کووید-۱۹ محافظت می‌شوند گویی این بیماری سرخک است.»


همچنین مطالعه‌ای صورت گرفته در دانمارک در اواخر فوریه نشان می‌دهد که عفونت مجدد به امیکرون ممکن است بسیار نادر باشد، اما آنتی بادی‌هایی که از طریق عفونت یا واکسن ایجاد می‌شوند، ممکن است تنها حدود چهار ماه دوام بیاورند. بنابراین، با کاهش این حفاظت ما دوباره آسیب پذیر می‌شویم.

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.