2024/05/02
۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
مرگ دردناک کودک 3 و نیم ساله به دست پدر

مرگ دردناک کودک 3 و نیم ساله به دست پدر

مردی که متهم است کودکش را به قتل رسانده است بازداشت شد اینجا را بخوانید

جامعه پویا -مرد معتاد که متهم است پسر 3 ساله اش را به قتل رسانده است توسط پلیس بازداشت شد. 
هرچند متهم مدعی است نقشی در قتل فرزندش نداشته اما شواهد نشان می دهد او عامل قتل کودک است. 
ساعت‌۲۳:۳۰ شامگاه یک‌شنبه چهاردهم فروردین قاضی محمد‌تقی شعبانی، بازپرس ویژه قتل دادسرای امور جنایی تهران با تماس تلفنی مأموران کلانتری‌۱۶۰ خزانه از مرگ مشکوک پسر ۳ و نیم ساله‌ای به نام پرهام با خبر و همراه تیمی از کارآگاهان اداره‌دهم پلیس‌آگاهی راهی محل شد.
نخستین بررسی‌ها نشان داد دقایقی قبل زن جوانی همراه یکی از بستگانش پسر خردسالش را در حالی که بی‌هوش بوده برای درمان به درمانگاهی در منطقه جوانمرد قصاب می‌آورد، اما تیم پزشکی پس از معاینه اعلام می‌کنند پسر بچه فوت کرده است.


مادر پسربچه فوت شده‌، گفت: من خانه نبودم و شوهرم دو پسر ۳ و نیم و ۵‌ساله‌ام را برای بازی به پارک برده بود. وقتی به خانه برگشت از نانوایی نان خریده بود و پرهام هم تکه‌ای از آن را کند و خورد که ناگهان حالش بد شد. پرهام بی‌هوش شد که او را به درمانگاه رساندیم، اما متأسفانه پسرم بر اثر خفگی فوت کرد.


در حالی که پزشک معالج در نخستین معاینات علت مرگ پسر خردسال را مسمومیت دارویی اعلام کرده بود، مأموران پلیس دریافتند پدر پرهام چند سالی است به مواد‌مخدر اعتیاد دارد و شربت متادون مصرف می‌کند.

 

اعتیاد پدر به متادون


به همین خاطر تیم جنایی از پدر پرهام تحقیق کردند و وی در ادعایی گفت: من موبایل فروشی دارم و چند سالی است که معتاد به مواد مخدر هستم. البته مدتی است شربت متادون مصرف می‌کنم و روز حادثه هم شربت متادونم تمام شده‌بود که خریدم.
قبل از حادثه من دو پسرم را برای بازی به پارک بردم و همزمان از مغازه‌ای شربت متادون خریدم شربت را داخل بطری آب معدنی ریختم و زیر صندلی خودروام گذاشتم. پس از بازی بچه‌ها آن‌ها را سوار کردم و به طرف خانه به راه افتادم. پرهام در صندلی جلو کنار من نشسته‌بود و پسر بزرگترم در صندلی عقب با موبایل بازی می‌کرد که برای خرید نان از خودرو پیاده شدم. وقتی به داخل خودرو بازگشتم پسرم گفت که تشنه بوده و آب معدنی خورده‌است، اما گلویش می‌سوزد. از آنجایی که آب معدنی داخل خودرو نبود به حرف‌های او توجهی نکردم تا اینکه به خانه رفتیم. ساعتی بعد من بیرون رفته بودم که همسرم به من خبر داد بچه کمی نان خورده و استفراغ کرده و حالش خوب نیست.


همسرم بچه‌ام را به درمانگاه برده بود، اما پزشکان نتوانستند او را از مرگ نجات دهند و من احتمال می‌دهم نان در گلوی پسرم گیر کرده و خفه‌اش کرده است.



سپس تیم جنایی داخل خودرو‌ی پدر پرهام را بازرسی کردند و شربت متادون را زیر صندلی کشف کردند که نصف از آن خورده شده بود. بررسی‌ها نشان می‌داد پرهام شربت متادون خورده و مسمومیت ناشی از آن باعث مرگش شده است. تیم جنایی احتمال دادند که مرد معتاد به عمد متادون به پسر خردسالش خورانده است و به سه‌دلیل او را به اتهام قتل عمد بازداشت کردند.

دلایل پلیس برای بازداشت مرد معتاد 


اولین دلیل این بود که اگر پسر خردسال استفراغ کرده باشد این که خانواده‌اش مدعی هستند بر اثر گیر کردن نان در گلویش خفه شده‌است درست نیست، چون هنگام استفراغ محتویات معده و گلوه به بیرون ریخته می‌شود و باعث خفگی نمی‌شود. دومین دلیل اینکه نخستین آزمایشات نشان داده پرهام بر اثر خوردن متادون مسموم شده و فوت کرده است. سومین دلیل هم این احتمال وجود دارد که پسر خردسال قادر به باز کردن در بطری نبوده و پدرش به او خورانده‌است به طوری که در بررسی‌های داخل خودرو حتی یک قطره از شربت متادون هم ریخته نشده‌بود که نشان می‌دهد فرد بزرگسالی در بطری را به آرامی باز کرده تا محتویات آن به بیرون نریزد.
بدین ترتیب متهم به عنوان مظنون به دستور قاضی شعبانی برای تحقیقات بیشتر و بر ملا شدن زوایای پنهان حادثه در اختیار کارآگاهان اداره‌دهم پلیس‌آگاهی قرار گرفت.

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.