2024/04/18
۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
محاکمه مردی که زنده زنده همسرش را مثله کرد

محاکمه مردی که زنده زنده همسرش را مثله کرد

جزئیات محاکمه مردی که همسرش را با شمشیر زد

جامعه پویا -سومین جلسه رسیدگی به پرونده اتهامی مردی که همسرش را زنده زنده مثله کرده بود در دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد و متهم یکبار دیگر همسرش را متهم کرد . 
به گزارش اعتماد آنلاین در این جلسه قربانی پرونده به نام اشرف دفاعیات خود را مطرح کرد. 


در جلسه اول دادگاه چه گذشت


در جلسه اول رسیدگی به این پرونده کیفرخواست علیه متهم خوانده شد و براساس کیفرخواست صادرشده متهم که محسن نام دارد یک سال قبل در نارمک همسرش اشرف حسینی را با قمه تکه‌تکه کرد اما این زن به‌طرز معجزه‌آسایی از مرگ نجات پیدا کرد. دو دست این زن به‌شدت آسیب دیده بود اما با پیوند توسط پزشکان یکی از دست‌ها دوباره به بدن وصل شد.
متهم دو فرزند دوقلو دارد و از قبل از به‌دنیاآمدن فرزندانش با همسرش دچار اختلاف بود. او مدتی قبل از حادثه همسرش را زده و جمجمه‌اش را شکافته بود اما با قید وثیقه از زندان آزاد شد، دوباره سراغ همسرش رفت و او را از ناحیه سر و صورت و دو دست و پایین‌تنه مجروح کرد. دو دست و یک چشم و سر و صورت زن به‌شدت آسیب دید و سه ماه در کما بود اما در نهایت نجات پیدا کرد.
اشرف در جلسه دادگاه علیه متهم شکایت کرد و خواستار مجازات او شد و گفت: این مرد با بچه‌هایم بدرفتاری می‌کرد و می‌گفت که این بچه‌ها مخصوصا دخترم از او نیست. مدام بچه‌ها را برای اذیت‌کردن من کتک می‌زد، حتی یک‌ بار بینی دخترم را شکست. او به‌شدت پسرم را کتک می‌زد و من را هم اذیت می‌کرد. من در این مدت درسم را در دانشگاه در رشته حقوق تمام کردم و کارمند یک نهاد رسمی شدم که همسرم بیشتر از این موضوع ناراحت بود. او شیشه می‌کشید و به‌همین‌خاطر این کارها را می‌کرد. من برای این مرد درخواست اشد مجازات دارم.


دفاعیات متهم در جلسه دوم رسیدگی

در جلسه دوم متهم در جایگاه قرار گرفت و تفهیم اتهام شد. هیات قضات خطاب به محسن گفتند :  شما متهم به توهین به مقدسات، جرح عمدی منجر به قطع عضو و شروع به قتل هستید، از خودتان دفاع کنید. متهم گفت: من قبول ندارم. من فرزندانم را با اهل بیت آشنا کرده‌ام و آنها را به هیئت می‌بردم، چطور ممکن است به مقدسات توهین کرده باشم. من فرزندانم را دوست داشتم و از وقتی دوقلوها به دنیا آمدند تا 15سالگی آنها همسرم سر کار نمی‌رفت و من خرجی خانه را می‌دادم، من عاشق بچه‌هایم بودم و همیشه کار می‌کردم تا لباس‌های شیک و شبیه به هم برای بچه‌ها بگیرم چون دوقلو بودند. حتی پسرم می‌خواست مهاجرت کند، من خانه‌ام را به نام پسرم زدم تا بتواند به آلمان برود، چون برای مهاجرت به سند نیاز داشت. من اجازه ندادم خانواده‌ام سختی بکشند.
وی گفت: من یک بار همسرم را زدم و این را قبول دارم، چون همسرم دیر به خانه آمد و من گلدان به سمتش پرت کردم، اما خانواده ام به من ظلم زیادی کردند پسرم من را به بهانه اعتیاد به کمپ ترک اعتیاد برد و مرا آنجا زندانی کردند و من خیلی سختی کشیدم. آن موقع بود که فهمیدم خانواده‌ام با من بد هستند و قصد جانم را کرده‌اند، به همین خاطر هم با دو پتو از خانه آمدم بیرون و همه‌چیز را برای خانواده‌ام گذاشتم. بعد عکس زن و بچه‌ام را در سایت‌ها با حالت بدی دیدم، چند شب نخوابیدم و مصرفم به‌خاطر فیلم‌هایی که از زنم دیدم بالا رفته بود، عصبانی بودم، قمه را برداشتم و به سمت خانه رفتم و زنم را زدم.
متهم درباره اینکه آیا مستندی برای حرف‌هایش دارد گفت: من هیچ‌چیز ندارم. هیچ سندی را نگه نمی‌داشتم. زن و بچه‌ام آن‌قدر من را اذیت کردند که مدعی شدم اینها بچه‌های من نیستند. البته من اشتباه کردم باید می‌گذاشتم خدا تقاص بگیرد.
وی درباره اینکه چرا شکایت نکرد گفت: من به پلیس فتا شکایت کردم، اما گفتند مسئله خانوادگی است و ما وارد نمی‌شویم.


جلسه سوم رسیدگی


در جلسه سوم رسیدگی به این پرونده که امروز در شعبه 10 برگزار شد متهم و شاکی و وکلای انها در جایگاه حاضر شدند. 
اشرف که همچنان بر شکایت خود باقی بود گفت: من یک چشم و یک دستم را از دست دادم و در این خصوص قصاص می خواهم و گذشت نمی کنم اما درباره جراحات دیگر که بر بدنم وارد کرده است درخواست دیه دارم و گذشت هم نمی کنم. 
فرزندان متهم نیز به دادگاه اعلام کردند بر شکایت خود باقی هستند. 
در ادامه مطلعین پرونده که خواهر و برادر شاکی بودند در جایگاه حاضر شدند آنها درگیری بین محسن و اشرف را تایید کردند و گفتند : آنها از سالهای خیلی دور با هم اختلاف داشتند و محسن مدام خواهرمان را کتک می زد و آزار می داد. محسن به طور مرتب دعوا و درگیری به راه می انداخت و وسایل خانه را می شکست و بچه ها را کتک می زد. همین درگیری باعث شده بود تا هیچ وقت آرامشی نداشته باشند و اشرف مرتب از شوهرش کتک می خورد. 
سپس محسن متهم پرونده در جایگاه قرار گرفت او گفت: من اتهام توهین به مقدسات را قبول ندارم. من فرد مومنی هستم و همیشه به مقدسات احترام گذاشتم و حاضرم جانم را هم در این راه بدهم اما درباره ضرباتی که به همسرم وارد کردم باید بگویم وارد کردن این ضربات را قبول دارم ، هرکسی به جای من بود اینکار را می کرد . همسرم به من خیانت می کرد من عکس و فیلم او را در سایت دیدم اما نمی دانم چرا این عکس و فیلم ها نیست.
وی گفت: من از جوانی به همسرم شک داشتم و هنوز هم فکر می کنم این دختر و پسر بچه های من نیستند. 
در ادامه وکلای متهم در جایگاه حاضر شدند آنها دفاعیات خود را مطرح کرده و گفتند : محسن تحت تاثیر مواد مخدری که مصرف کرده دچار اختلال شده و چنین ادعاهایی را درباره همسرش مطرح کرده است. او تحت تاثیر مواد دست به چنین عمل خشنی زده است و از دادگاه می خواهیم تا میزان تاثیر مواد در ارتکاب جرم را در نظر داشته باشد. 
سپس آخرین دفاعیات از متهم گرفته شد و پرونده برای صدور رای آماده و قضات برای تصمیم گیری وارد شور شدند. 
 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.