2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
طرز تهیه حلیم بادمجان شیرازی کشدار خیلی خوشمزه

طرز تهیه حلیم بادمجان شیرازی کشدار خیلی خوشمزه

حلیم بادمجان شیرازی خیلی خوشمزه و عالی با طرز تهیه رستوران ها را اینجا بخوانید

جامعه پویا -طرز تهیه حلیم بادمجان شیرازی که غذای بسیار عالی و خشومزه است را به سبک رستوران ها اینجا بخوانید. 


مواد لازم برای تهیه حلیم بادمجان شیرازی 


بادمجان    ۳۰۰ گرم
گوشت سردست    ۳۰۰ گرم
برنج    ۱۰۰ گرم
عدس    ۵۰ گرم
سیر    ۴ حبه
پیاز    ۳ عدد متوسط
کشک    ۱۰۰ گرم
نعناع خشک    ۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه    به اندازه کافی
روغن و زردچوبه    به اندازه کافی

حلیم بادمجان شیرازی


طرز تهیه حلیم بادمجان شیرازی


ابتدا یکی از پیازها را نگینی کنید و تفت بدهید سپس گوشت را شسته و به پیازها اضافه کنید. گوشت را هم تفت بدهید. وقتی به خوبی تفت دادید چند لیوان آب به آن اضافه کنید و در ظرف را ببندید و منتظر شوید تا به خوبی گوشت بپزد. توجه داشته باشید گوشت باید به خوبی مغز پخت شود و رشته رشته شود. 


تا گوشت بپزد مواد دیگر را آماده کنید. بادمجان را پوست بکنید . نمک بزنید و نیم ساعت رها کنید تا آبش گرفته شود بعد آن را مدلی که دوست دارید برش بزنید و سرخ کنید.  حالا بادمجان را کناری قرار دهید. وقتی گوشت به خوبی پخت آن را رشته رشته کنید. آبش را هم به خوبی جدا کنید. 
حالا برنج و عدس را بشویید در قابلمه بریزید و چند لیوان آب اضافه کنید تا خوب بپزد. در این فاصله مابقی پیازها را هم نگینی کرده و تفت بدهید ، سیر ، نعناع و ادویه جات را هم اضافه کنید. 


وقتی مواد به طور کامل و خیلی خوب پخت حالا نوبت مخلوط کردن است. ابتدا برنج و عدس را با هم به خوبی بکوبید.  سپس گوشت و بادمجان سرخ شده را مخلوط کرده و به خوبی بکوبید، حالا مواد را با هم مخلوط کرده و حسابی هم بزنید. حالا سیر و پیاز داغ که درست کرده اید را اضافه کنید. بخشی از آن را نگه دارید تا برای تزئین استفاده کنید. 
مواد را که با هم مخلوط کرده اید برای یک دست شدن روی حرارت قرار دهید و هم بزنید. 
وقتی مطمئن شده اید که خیلی خوب مواد با هم ترکیب شده در ظرفی که برای سرو در نظر گرفته اید بریزید و بعد با مابقی سیر و پیاز و نعناع و کشک تزئین کنید. 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.