2022/12/06
۱۴۰۱ سه شنبه ۱۵ آذر
نخوردن برنج برای لاغری چه بلایی سرتان می آورد

نخوردن برنج برای لاغری چه بلایی سرتان می آورد

نخوردن برنج برای لاغر شدن کار درستی است ؟ اینجا را بخوانید

جامعه پویا -می‌خواهید رژیم بگیرید و لاغر شوید ؟ شاید اولین کاری که به ذهن‌تان برسد این باشد که برنج را از برنامه غذایی خود حذف کنید. در ادامه به شما از مضرات حذف این ماده غذایی خواهیم گفت.

بیشتر بخوانید : خوراکی‌ها‌یی که قاتل چربی هستند


میل بالا به شیرینی


انرژی مورد نیاز سلول های عصبی، از کربوهیدرات ها تامین می شود. درصورتی که مواد نشاسته ای از الگوی غذایی حذف شود، تمایل شخص به مصرف مواد قندی و شیرین افزایش می یابد. مسلما این را هم می دانید که مصرف موادقندی موجب پوسیدگی و خرابی دندان ها می شود. علاوه بر آن، مواد قندی بعد از مصرف به سرعت جذب خون می شود و به همین دلیل در فاصله کوتاهی بعد از مصرف ایجاد سیری می‌کند. جذب سریع مواد قندی، باعث بالا رفتن گلوکز خون و ترشح انسولین می شود و گلوکز خون را پایین می آورد، درنتیجه پس از مدتی افت قند خون و عوارض عصبی ناشی از آن بروز می کند، درحالی که مواد نشاسته ای قند خود را به تدریج وارد خون می کند بنابراین با مصرف این مواد گلوکز خون در حالت متعادل باقی می ماند.

لاغری با نخوردن برنج


ریزش مو


برنج حاوی ویتامین‌های گروه B است و زمانی که آن را از برنامه روزانه خود کنار می‌گذارید، احتمال این که با مقداری ریزش مو مواجه شوید، وجود دارد. البته برنج‌های قهوه‌ای در مقایسه با برنج‌های سفید، دارای ویتامین‌های گروه B و فیبر بیشتری هستند و اگر فردی عادت به خوردن آن‌ها داشته باشد و چنین برنجی را ناگهان از برنامه غذایی‌اش حذف کند، با ریزش موی بیشتری هم مواجه خواهد شد.

بیشتر بخوانید : کدام ادویه ها لاغرکننده است


احساس گرسنگی مداوم


حذف مواد نشاسته‌ای مفید از برنامه غذایی باعث می‌شود شخص احساس گرسنگی مداوم داشته باشد و دچار ضعف شود، بنابراین به مصرف موادی که ارزش غذایی ندارند و معمولاً بسیار پرکالری و حاوی چربی، شیرینی یا نمک بالا هستند روی آورد که در نهایت منجر به چاقی فرد خواهد شد. 


سیستم گوارش بدن به هم می‌ریزد


حذف برنج باعث یک آشوب در سیستم گوارش بدن می‌شود. برنج خاصیت سیرکنندگی  بالایی دارد و مصرف نکردن آن باعث می‌شود به سرعت احساس گرسنگی و ضعف کنید. در این هنگام دو تصمیم پیش روی شماست.

یا شروع به خوردن غذا یا تنقلات کنید یا چیزی نخورید و تحمل کنید. گزینه دوم بسیار خطرناک است زیرا با افت قند،سوء هاضمه ،از حال رفتگی و ضعف های جسمانی شدید مواجه خواهید شد. در حالت اول هم که دوباره کالری کاسته شده را به بدن برمی‌گردانید در نتیجه این رژیم بسیار غلط خواهد بود.

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.