2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
نکات طلایی برای پخت عدس پلو نذری

نکات طلایی برای پخت عدس پلو نذری

اگر می خواهید عدس پلو نذری خیلی خوشمزه درست کنید این مطلب را بخوانید

جامعه پویا - پخت عدس پلوی نذری در مقدار زیاد فوت و فن خاصی دارد و اگر می خواهید عدس پلو نذری خوشمزه درست کنید باید این فوت و فن را بدانید . در زیر نکاتی را برای یاداوری این موضوع آورده ایم. 


 از روز قبل برنج را با آب و نمک خیس کنید. توصیه می شود عدس را  هم خیس کنید.
 عدس را داخل یک قابلمه ریخته و روی آن آب بریزید. آب ریخته شده باید به اندازه ای باشد که روی عدس ها را بپوشاند. میزان پخت عدس برای عدس پلو بهتر است که به حالت نیم پز باشد تا در پلو له نشود.
 یک دیگ را تا نصف از آب پر کنید. آن را روی شعله گاز قرار دهید و صبر کنید تا آب جوش بیاید. وقتی به طور کامل جوش آمد به طوری که حباب‌هایی داخل قابلمه مشاهده کردید، برنج از قبل خیس شده را داخل قابلمه بریزید تا برنج به خوبی نرم شود.
 پس از این‌که برنج ها نرم شد، آن را برای آبکش کردن آماده کنید. علامت آماده شدن برنج برای آبکش کردن این است که روی دانه های برنج ترک ببینید.
  کشمش هایی را که از قبل آماده کرده و شسته بودید در داخل یک قابلمه روغن با شعله ای با درجه حرارت ملایم تفت دهید. توجه کنید که کشمش خیلی سریع می‌سوزد. پس مراقب باشید.


 برنج را آبکش و یک دیگ آماده کنید. انتهای دیگ کمی روغن بریزید و سپس نان تافتون را که از قبل آماده کرده‌اید در ته قابلمه قرار دهید. پس از آن به ترتیب یک لایه برنج و یک لایه عدس در کف قابلمه بریزید تا عدس و برنج تمام شوند. سپس برنج را به شکل تپه درست کنید. با انتهای کفگیر چندین سوراخ در داخل برنج ایجاد کنید تا در هنگام دم کشیدن بخار از برنج خارج شود.
 برای تهیه گوشت باید ابتدا پیازها را به شکل خلالی خرد کنید. در یک ماهیتابه بزرگ روغن بریزید و پس از این که روغن داغ شد، پیازها را به آن اضافه کنید. کمی پیاز را تفت دهید و  وقتی طلایی شد، گوشت چرخ کرده را به پیاز داغ اضافه کنید. گوشت را تفت دهید تا سرخ شود. سپس فلفل ،نمک ،زردچوبه و دارچین را به میزان دلخواه به آن اضافه کنید.


 وقتی برنج دم کشید، می توانید کمی از برنج را با زعفران دم شده مخلوط و برای تزیین استفاده کنید.

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.