2024/05/05
۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
مرد گروگانگیر تهران :می خواستم پول ثروتمندان را به نیازمندان بدهم

مرد گروگانگیر تهران :می خواستم پول ثروتمندان را به نیازمندان بدهم

مرد گروگانگیز انگیزه اش از گروگانگیری را گفت

جامعه پویا -زوج تحصیل کرده ای که برای رسیدن به پول گروگانگیری کرده بودند توسط پلیس بازداشت شدند ، حالا مرد گروگانگیر از انگیزه اش گفته است. 


گفت و گو با متهم 


زن و مرد گروگانگیر هر دو تحصیلکرده و مدرک فوق‌لیسانس دارند و به گفته خودشان هیچ سابقه کیفری هم تا الان نداشته‌اند. مدعی‌اند قصد داشته‌اند با سرقت از افراد پولدار به افراد فقیر کمک کنند و می‌گویند می‌خواسته‌اند همزمان با سرقت از خانواده‌های پولدار از آن‌ها فیلم بگیرند و در فضای مجازی منتشر کنند تا دیگران متوجه شوند افراد ثروتمند چگونه حق دیگران را خورده و پولدار شده‌اند.
خودت را معرفی کن؟
من ۳۶ سال سن دارم و متأهلم و یک دختر دو ساله و یک پسر شش ساله دارم.
سابقه داری؟
نه. من فوق‌لیسانس دارم و پروژه‌های نرم‌افزاری چند شرکت خصوصی و دولتی را انجام داده‌ام و اصلاً اهل خلاف نیستم.
پس چه شد که تصمیم به گروگانگیری گرفتی؟
وقتی می‌دیدم افرادی یک‌شبه پولدار می‌شوند، خیلی اذیت می‌شدم و با خودم می‌گفتم این افراد حق دیگران را می‌خورند که ثروت‌اندوزی می‌کنند.
به همین‌خاطر تصمیم گرفتم از این افراد سرقت کنم و پول آن‌ها را به افراد نیازمند بدهم. وقتی به همسرم گفتم، قبول کرد و بعد هم اسلحه‌ای خریدم با ۱۰۰ فشنگ و نقشه‌مان را طراحی کردیم و می‌خواستیم ابتدا از خانه خاله‌ام در آجودانیه شروع کنیم. البته خاله‌ام پولدار نبود، اما همسایه‌هایش پولدار بودند.
چرا گروگان گرفتید؟
وقتی وارد پارکینگ شدیم، اعضای خانواده‌ای شروع به داد و فریاد کردند و ما هم آن‌ها را گروگان گرفتیم و بعد هم همسایه‌ها به پلیس خبر دادند و ماجرا شروع شد.
چرا از گروگان‌ها فیلم گرفتید؟
من چند هفته قبل صفحه‌ای در اینستاگرام راه‌اندازی کردم و می‌خواستم از افراد پولدار فیلم بگیرم و در واقع مستند بسازم و فیلم آن‌ها را در صفحه‌ام بگذارم تا مردم متوجه شوند چطوری این افراد یک‌شبه پولدار می‌شوند و حق ما را هم می‌خورند.

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.