2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
طرز تهیه کروسان خانگی خیلی خوشمزه و عالی

طرز تهیه کروسان خانگی خیلی خوشمزه و عالی

طرز تهیه کروسان خانگی را اینجا بخوانید

جامعه پویا - کروسان نوعی شیرینی خیلی خوشمزه و خاص است که در خانه هم می توانید آن را تهیه کنید. 

برای تهیه شیرینی کروسان خانگی از این دستور پخت استفاده کنید. 

مواد لازم برای تهیه کروسان خانگی 

آرد یک و دو سوم پیمانه
خمیر مایه فوری یک قاشق چایی خوری
شکر دو قاشق غذاخوری
آب ولرم یک چهارم پیمانه
شیر کم‌چرب یک چهارم پیمانه
کره 150 گرم
زرده تخم مرغ  دو عدد
نمک  یک چهارم قاشق چایی خوری
شکلات چیپسی  به مقدار لازم 

طرز تهیه کروسان خانگی

 

طرز تهیه کروسان خانگی 

خمیر مایه وشکر  را در آب ولرم حل کنید و به مدت 10 دقیقه استراحت دهید. در این مدت شکر ، شیرو کره را روی اجاق قرار دهید تا کاملا در هم حل شوند. سپس آرد را داخل کاسه بریزید و مایع را کم کم به آن اضافه کنید و ورز دهید. بعد از اینکه به خوبی ورز دادید خمیر مایه را که اماده کرده اید اضافه کنید. 
در ادامه یک ورق روغنی اماده کنید و با کره آن را چرب کنید. کاغذ را داخل فریزر بگذارید. 
حالا روی سطح کار کمی آرد بپاشید و خمیر را با وردنه پهن کنید، کره سرد را در مرکز خمیر قرار دهید.

لبه‌های خمیر را روی هم بیاورید و به هم بچسبانید تا کره مخفی شود سپس خمیر را چند تا بزنید و روی هم بیاورید تا اندازه‌اش یک چهارم شود. پس از استراحت نهایی خمیر را روی سطح کار نازک پهن کنید و به شکل مثلث خمیر را برش بزنید، مقداری شکلات چیپسی در وسط خمیر بریزید و خمیر را از قسمت پهن مثلث به سمت باریک آن به آرامی رول کنید.
خمیرهای آماده شده را داخل سینی فر با فاصله قرار دهید و دو ساعت داخل فر خاموش بگذارید و به آن‌ها استراحت دهید تا حجم خمیرها دو برابر شود.
زرده تخم مرغ را با کمی شیر یا آب رقیق کنید و روی خمیرها بزنید (میتوایند روی خمیرها کمی شکر بپاشید)، سینی را  به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه داخل فری که از قبل با دمای ۲۰۰ درجه سانتیگراد روشن کرده‌اید و گرم شده است قرار دهید تا نان‌ها طلایی شوند.
می‌توانید از خمیر هزارلا برای تهیه این نان خوشمزه استفاده کنید، مواد داخل کروسان را می‌توانید با هر چیزی که دوست دارید مانند کشمش ، گردو ، کالباس ، مرغ و … جایگزین کنید. پیش از این ما طرز تهیه نان کروسان گوشت را به شیوه‌ای متفاوت به شما آموزش داده بودیم.


 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.