2024/04/27
۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
طرز تهیه کرانچی سیب زمینی به سبک کارخانه ها

طرز تهیه کرانچی سیب زمینی به سبک کارخانه ها

کرانچی سیب زمینی خیلی خوشمزه را اینطور درست کنید

جامعه پویا -کرانچی سیب زمینی یک میان وعده مقوی و خیلی خوشمزه است. کرانچی سیب زمینی را در خانه درست کنید. 

مواد لازم برای تهیه کرانچی سیب زمینی


 سیب زمینی: 2 عدد بزرگ
  آرد گندم: 2 قاشق غذاخوری
  تخم مرغ: یک عدد
  آب:   یک سوم لیوان
  بکینگ پودر: یک قاشق چای خوری
  سس گوجه فرنگی: 2 قاشق غذاخوری
  پاپریکا و فلفل قرمز: به مقدار کافی
  نمک و فلفل سیاه:به مقدار کافی
  زردچوبه و روغن: به مقدار کافی


 طرز تهیه  کرانچی سیب زمینی


1-ابتدا سیب زمینی ها را داخل قابلمه بگذارید و تا سطح روی آن ها آب بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا آب پز شوند. بعد داخل آبکش بگذارید و اجازه  دهید تا خنک شوند.
2- سیب زمینی ها را زیر آب سرد بگیرید و بعد چنگال را داخل آن ها فرو کنید و با یک دست پوست روی سیب زمینی ها را بگیرید و با گوشتکوب خوب آن ها را له کنید.
3-. تخم مرغ را در کاسه ای بشکنید و به سیب زمینی ها اضافه کنید.سس گوجه فرنگی و آب را اضافه کنید.بکینگ پودر را به آرد  و کم کم به مواد بیفزایید.
4-سپس با قاشق همگی مواد را مخلوط  کنید و نمک ،فلفل و ادویه دلخواه تان را روی مواد بپاشید. سپس قابلمه ای کوچک ترجیحا با عمق زیاد را روی حرارت کم بگذارید  و تا دو سانتی متر روغن  داخل آن بریزید و اجازه  دهید تا داغ شود.
5-مواد را داخل قیف  بریزید و زمانی که روغن داغ شد با قیف سریع به هر شکلی که تمایل دارید داخل روغن به مایه کرانچی شکل  دهید و رها کنید. دقت کنید که نباید روی هم از مایه داخل روغن بریزید به این دلیل که باعث خمیر شدن کرانچی ها می‌شود.6
-در این مرحله با قاشق یا کفگیر دارای سوراخ آرام کرانچی ها را برگردانید تا طرف دیگر آن ها  سرخ و به طور کامل طلایی شود. بعد از سرخ شدن کرانچی‌ها آن ها را آرام از داخل روغن بیرون آورید  و در توری قرار دهید تا روغن اضافه‌شان را پس بدهند.
7-در صورت  در دسترس نبودن توری فلزی می توانید از دستمال حوله ای برای گرفتن روغن کرانچی ها استفاده کنید تا تردتر شوند.
 
 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.