2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
طرز تهیه ترشی زیتون فوری و خوشمزه

طرز تهیه ترشی زیتون فوری و خوشمزه

طرز تهیه ترشی فوری و خوشمزه وعالی را اینجا بخوانید

جامعه پویا -ترشی زیتون یک ترشی عالی و خوشمزه است که برای تهیه آن می توانید از سبزی های معطر که در دسترس شماست استفاده کنید. 

اما بهتر است قبل از هرکاری تلخی زیتون را بگیرید چون اگر اینکار را نکنید ترشی شما خراب می شود. 


چگونه تلخی زیتون تلخ را بگیریم؟

اگر در طرز تهیه ترشی زیتون، از زیتون سبز یا سیاه تلخ استفاده می کنید، باید قبل از ترشی کردن، تلخی آن ها را بگیرید. برای گرفتن تلخی، زیتون ها را بعد از پاک کردن و شستن در یک قابلمه با مقداری آب بریزید. آب باید روی زیتون ها را بپوشاند. حرارت را بالا ببرید و بعد از این که چند جوش خورد، زیتون ها را آبکش کنید. این کار را تا جایی تکرار کنید که زیتون ها شیرین شوند. آخرین بار که زیتون ها را می جوشانید، کمی نمک به آن ها بزنید و بگذارید با نمک بجوشد. سپس زیتون ها را آبکش کنید.

 

مواد لازم برای تهیه ترشی زیتون

 

زیتون (بدون هسته): ۲ کیلوگرم

گشنیز خشک: ۱۵۰ گرم

ترخون خشک: ۱۵۰ گرم

نعنا خشک: ۱۵۰ گرم

گلپر: ۲ قاشق غذاخوری

سیر: ۵ بوته

فلفل سبز تند یا پودر فلفل: به میزان دلخواه

نمک و سرکه: به میزان لازم

طرز تهیه ترشی زیتون

طرز تهیه ترشی زیتون

 

در اولین مرحله از طرز تهیه ترشی زیتون، چوب و شاخته زیتون ها را بگیرید. اگر می خواهید ترشی زیتون را بدون هسته درست کنید، هسته ها را با استفاده از نی خارج کنید. تلخی زیتون را بگیرید.
در یک قابلمه مقداری سرکه بریزید و بجوشانید. یک جوش که خورد، کافی است. حرارت را خاموش کنید و اجازه دهید سرکه خنک شود. سیر ها را پوست بگیرید و ریز خرد یا رنده کنید. گشنیز، ترخون، گلپر و نعنا را می توانید به صورت تازه هم به کار ببرید. در این صورت آن ها را بشویید و خرد کنید. نیاز به ریز خرد کردن سبزی ها نیست.

بطری های شیشه ای را تمیز و استرلیزه کنید. حتما بطری ها باید خشک باشند. در غیر این صورت ترشی تان کپک می زند. داخل شیشه ها را یک ردیف زیتون، یک ردیف سیر له یا خرد شده، یک لایه سبزی های معطر و بعد نمک و فلفل بریزید. این لایه ها را به همین صورت ادامه دهید و تکرار کنید تا موادتان تمام شود. روی زیتون های داخل شیشه را سرکه بریزید و در بطری را محکم ببندید. حدود ۱ هفته طول می کشد که ترشی شما آماده شود. بعد از آن می توانید ترشی را سرو کنید.


نکته 


بهتر است در طرز تهیه ترشی زیتون به جای سرکه انگور، از سرکه سفید استفاده کنید. همچنین در صورت تمایل می توانید از مخلوط آب و سرکه به جای سرکه استفاده کنید.
 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.