2024/04/24
۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
خلاصه داستان و بازیگران سریال دلیران تنگستان

خلاصه داستان و بازیگران سریال دلیران تنگستان

ساعت پخش و تکرار و خلاصه داستان و بازیگران سریال دلیران تنگستان را اینجا بخوانید

جامعه پویا -سریال دلیران تنگستان در واقع اولین سریال ایرانی است که ساخته شده است. این سریال تاریخی و بسیار جذاب این روزها از شبکه آی فیلم پخش می شود. 


خلاصه داستان سریال دلیران  تنگستان


انگلیس به بهانه محاصره هرات، به جنوب ایران حمله می‌کند. «احمد تنگستانی» به همراه ۳۰۰ نفر دلاور، در قلعه‌ای ویران، به دفاع از ایران می‌پردازند. دو انگلیسی به دست مردم قطعه قطعه می‌شوند و دولت انگلیس به خون خواهی آنان، از آب و خشکی به مردم جنوب حمله می‌کند. «رئیس‌علی دلواری»، مردم دلوار و تنگستان را متشکل و مسلح می‌کند و به دفاع از خاک میهن در مقابل تجاوز بیگانگان می‌پردازد.


سریال دلیران تنگستان چند قسمت است 


سریال دلیران تنگستان در ۱۴ قسمت در طول دو سال ساخته شد و یک گروه ۵۰۰ نفری به کارگردانی شهنواز در بوشهر، منطقهٔ تنگستان شامل اهرم، چغادک، تنگک، بندر سیراف (طاهری)، ده سولقان، شیراز و تهران و ده کمپ، فیلمبرداری به طریق ۱۶ میلیمتری را انجام دادند. پخش این فیلم به علت نبود سیستم پخش رنگی، به صورت سیاه و سفید انجام شد.


سریال دلیران تنگستان چه سالی ساخته شد


دلیران تنگستان، مجموعه‌ای تلویزیونی تاریخی دربارهٔ مبارزه رئیس‌علی دلواری و یارانش در تنگستان، دشتی، دشتستان و بوشهر در جنوب ایران در مقابل امپراتوری انگلیس است. این سریال در طول دو سال از ۱۳۵۲–۱۳۵۰ به کارگردانی همایون شهنواز و تهیه‌کنندگی «ملک‌ساسان ویسی» ساخته شد[و نخستین بار، در اسفندماه ۱۳۵۳ از تلویزیون ملی ایران به نمایش درآمد و پخش آن، تا بهار ۱۳۵۴ ادامه داشت.


بازیگران سریال دلیران تنگستان


محمود جوهری
منوچهر فرید
اسماعیل داورفر
نعمت‌الله گرجی
ولی شیراندامی
عنایت‌الله شفیعی
مستانه جزایری
شهروز رامتین
کاظم افرندنیا
منوچهر آذر
مهری ودادیان
علی ژکان
حسین محجوب
آتش خیر
کاوه مخبری
هاشم ارکان
قاسم سیف
قاسم پورشکیبا
هایگار استپانیان
هایگار حامدی
یدالله محمدنژاد
راوی    هوشنگ لطیف پور

ساعت پخش و تکرار سریال دلیران تنگستان از شبکه آی فیلم


پخش سریال دلیران تنگستان هر شب ساعت 20:00 تکرار روز بعد 04:00 و 12:00است.

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.