2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
ترفندهای سرخ کردن بادمجان با روغن کم و به سبک رستورانی

ترفندهای سرخ کردن بادمجان با روغن کم و به سبک رستورانی

ترفندهای عالی برای سرخ کردن بادمجان

جامعه پویا -سرخ کردن بادمجان برای انواع غذا بسیار ضروری است. برای اینکه بادمجان سرخ کرده عالی درست کنید ترفندهایی را باید بلد باشید.


1-    روغن را روی بادمجان بمالید


  به‌جای این که روغن را در تابه بریزید، آن را روی بادمجان بمالید. این روش زمانی بهتر عمل می‌کند که بادمجان را از وسط نصف کنید یا برش بزنید. ابتدا روی یک سمت بادمجان را که می‌خواهید در تابه بگذارید روغن بمالید و بلافاصله آن را در تابه داغ قرار بدهید. سپس، قبل‌ از این که بادمجان را برگردانید، روغن را روی سمت دیگر آن بمالید و برعکس کنید. با این کار می‌توانید از جذب روغن به بادمجان جلوگیری کنید.


2-    بادمجان را ابتدا در مایکروویو بگذارید 


 قبل‌ از سرخ‌کردن بادمجان، تکه‌های آن را در مایکروویو قرار دهید. بادمجان را روی کاغذ آشپزی قرار دهید و ۵ دقیقه در مایکروویو بگذارید. این کار باعث می‌شود ساختار اسفنجی بادمجان تغییر یابد و از جذب زیاد روغن جلوگیری می‌کند.


3-    از نمک استفاده کنید 


یکی از راه‌های سرخ کردن بادمجان با روغن کم استفاده از نمک است.نمک باعث می‌شود ساختار بادمجان تغییر کند و رطوبت از  آن خارج شود. برای این کار، نمک را روی برش‌های بادمجان بریزید و بگذارید ۳۰ تا ۶۰ دقیقه باقی بماند. سپس آن را بشویید و قبل‌ از سرخ‌کردن دوباره خشک کنید.


۴-بادمجان را در شیر خیس کنید


 خیساندن برش‌های بادمجان در شیر به‌مدت یک تا دو ساعت ساختار پر از حفره‌ هوای بادمجان را با شیر پر می‌کند و اجازه نمی‌دهد روغن بیشتری هنگام سرخ‌کردن جذب شود.


۵- استفاده از سفیده تخم‌مرغ


  با استفاده از سفیده تخم‌مرغ روی بادمجان می‌توانید در هنگام سرخ‌کردن روغن کمتری مصرف کنید. فقط باید حواس تان به پاشیدن روغن در یک دقیقه ابتدایی سرخ‌کردن بادمجان باشد تا روی دست یا صورت تان نریزد.


 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.