2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
طرز تهیه هات چاکلت با شیر  به سبک کافی شاپ

طرز تهیه هات چاکلت با شیر به سبک کافی شاپ

طرز تهیه هات چاکلت به سبک کافه ها را اینجا بخوانید

جامعه پویا -هات چاکلت یک نوشیدنی گرم و عالی و البته پاییزی است. اگر می خواهید هات چاکلت به سبک کافه ها در خانه درست کنید این مطلب را بخوانید .


مواد لازم برای تهیه هات چاکلت


    شیر پر چرب: ۲ پیمانه
    پودر کاکائو: ۲ قاشق غذاخوری
    نشاسته ذرت: ۲ قاشق غذاخوری
    شکر: ۴ قاشق غذاخوری
    اسانس وانیل: یک قاشق چای خوری
    نمک: سر قاشق چای‌خوری
    شکلات تخته ای: ۱۰۰ گرم
    خامه فرم گرفته یا مارشمالو: برای تزیین

 

   طرز تهیه هات چاکلت


1- ابتدا شیر را به همراه نشاسته ذرت، پودر کاکائو، شکر، اسانس وانیل و مقدار کمی نمک داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس مواد را با هم مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شود. در ادامه قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم.
2- زمانی که قابلمه را روی حرارت قرار دادیم باید مواد را به صورت مداوم هم بزنیم تا ته نگیرد. وقتی کمی گرم شد، شکلات را خرد و اضافه می کنیم. نوع شکلات بستگی به ذائقه خودتان دارد، می توانید از انواع شکلات های تلخ و شیرین استفاده کنید.
3- پس از اضافه کردن شکلات، هم زدن مواد را ادامه می دهیم تا زمانی که شکلات به طور کامل در شیر حل شود. پس از حل شدن شکلات مواد را هم
 می زنیم تا زمانی که به جوش بیاید و وقتی مواد اولین قل را زد آن‌ را از روی حرارت بر می‌داریم.
4- حالا شکلات داغ ما آماده شده است. آن را داخل دو فنجان می ریزیم و برای تزیین آن از خامه فرم گرفته یا مارشمالو استفاده می‌کنیم. توجه داشته باشید که این نوشیدنی را باید سریع سرو کنید چون اگر سرد شود، سفت  خواهد شد.

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.