2024/04/17
۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۹ فروردين
روشی برای زندگی راحت  بیماران دیابتی ، هموفیلی و چاقی

روشی برای زندگی راحت بیماران دیابتی ، هموفیلی و چاقی

مدیرعامل نوو نوردیسک پارس:هدف ما تغییر دنیای دیابت است

جامعه پویا -شرکت نوو نوردیسک ، شرکت دارویی تولید کننده داروهای کنترل دیابت است که در ایران نیز فعالیت دارد. دکتر آکین آکسکیلی مدیرعامل این شرکت در ایران درباره اینکه چطور می توان دنیای دیابت را تغییر داد و زندگی را برای کسانی که با دیابت دست و پنجه نرم می کنند راحت تر کرد گفت و گو زیر با دکتر آکسکیلی پزشک و مدیرعامل شرکت  نوو نوردیسک پارس انجام شده است. 

 

*لطفا مقدمه‌ای از تاریخچه تاسیس و فعالیت شرکت و اهداف آن ارائه بفرمایید.

شرکت نوونوردیسک بعنوان  یکی از بزرگترین تولید کننده های داروهای کنترل دیابت بخصوص انسولین در جهان است که به تنهایی بالغ بر نیمی از انسولین مصرفی دنیا را تولید می کند.این شرکت معتبر دانمارکی فعالیت خود را در سال 1923 آغاز کرده  و در حال حاضر محصولات خود را در بیش از 170 کشور دنیا عرضه می کند. یکی  از بزرگترین رسالت های اجتماعی این شرکت در سطح جهان بیمارمحوری است،  از این رو برای نیل به این هدف والا و ایجاد دسترسی بهینه برای بیماران،نوونوردیسک  زیر ساخت های مرتبط با تحقیق و توسعه خود در نقاط مختلف دنیا افزایش داده و متعاقباً اقدام به سرمایه گذاری مستقیم و ساخت کارخانجات تولیدی (عمدتا انسولین) در کشور های مختلف از جمله آمریکا، فرانسه، چین، روسیه، برزیل و ژاپن  و اخیرا ایران نموده است. شرکت نووونوردیسک پارس در سال 2005 در ایران تاسیس شده و داروهای مورد نیاز بیماران دیابتی، هموفیلی، چاقی را تامین نموده است. . فعالیت های آموزشی ما در سراسر ایران و با همکاری سازمانها و نهاد های متولی دیابت در کشور در حال انجام است و طی  16 سال فعالیت بی وقفه خود تا کنون موفق به آموزش بیش از 752 هزار نفر از مبتلایان به دیابت و عموم جامعه و تعداد بیش از 72 هزار نفر از پرستاران و مراقبین سلامت شده است. در سال 2016 در راستای فعالیت های بیمار محور و اجتماعی و همچنین تامین انسولین مورد نیاز در ایران با هدف ایجاد زیرساختی مناسب برای حمایت از طرح تولید داخل  ، کارخانه خود را در کرج احداث کرد. این کارخانه مطابق استانداردهای جهانی نوونوردیسک احداث شده و در ساخت آن از به روز ترین تکنولوزی تولید دارو بهره گرفته شده است. یکی از ویژگیهای منحصر به فرد کشور ایران در حوزه سلامت و دارو، وجود زیرساخت های مناسب در زمینه تولید دارو های نوین و تجارب ارزنده مرتبط است.

*چه اقداماتی برای افزایش سطح کیفی و کمی محصولات خود انجام داده‌اید؟

کارخانه نوونوردیسک پارس هشتمین سایت تولید شرکت نوونوردیسک در جهان و تنها سایت تولید انسولین در منطقه خاور میانه است.احداث این کارخانه بر پایه پیشرفته ترین فناوری های بروز صنعت دارویی و سلامت از جمله تولید قلم انسولین است. تمامی فرآیندها بر اساس معتبرترین و بالاترین استانداردهای بین المللی cGMP و در برگیرنده قوانین EU GMP در اروپا است. تاییدیه گواهی های تولید، توسط بازرسان سازمان محترم غذا و داروی ایران و همچنین بازرسان دانمارکی ، طی ممیزی های انجام شده در سال ۱۳۹۸ صادر شده است. علاوه بر این در سال 1401 این شرکت  نیز موفق به دریافت تاییدیه GMP ازاداره بیولوژیک  سازمان غذا و دارو شده است. 
در حال حاضر ظرفیت تولید قلم های انسولین شرکت نوونوردیسک پارس معادل 40 میلیون قلم در سال می باشد که  از زمان تاسیس در سال 2020 دو برابر شده و هم اکنون قادر به تامین کل نیاز بازار ایران است.


 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.