2024/04/27
۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
فوت و فن درست کردن ترشی خوشمزه با ماندگاری زیاد

فوت و فن درست کردن ترشی خوشمزه با ماندگاری زیاد

اگر می خواهید ترشی خوشمزه درست کنید این مطلب را بخوانید

جامعه پویا -درست کردن ترشی در فصل پاییز بسیار کار دلچسبی است اگر می خواهید ترشی درست کنید که کپک نزند و ماندگاری بالایی داشته باشد باید نکاتی را رعایت کنید. 


جوشاندن سرکه 


 یکی از دلایل کپک زدن ترشی ها، ناخالص بودن ترشی هاست، بنابراین بهتر است سرکه را قبل از استفاده به مدت چند دقیقه بجوشانید  و پس از سرد شدن استفاده کنید.


 سبزی ترشی 


معمولا سبزی ترشی هفت نوع معطر است که عبارتند از: شوید، نعناع، جعفری، مرزه، گشنیز، ترخون  و ریحان.بهتر است سبزی ها را پس از پاک کردن و شست وشوی اولیه به مدت ۲ ساعت در آب و نمک قراردهید.  سپس سبزی را در آبکش ریخته و روی آن آب بریزید، پس از این که مطمئن شدید آب اضافه آن گرفته شده است، سبزی را خرد کرده و به مدت یک روز روی پارچه نخی بریزید تا کمی خشک شود.


 جوشاندن میوه ها در سرکه 


میوه هایی که می خواهید در تهیه ترشی از آن‌ها استفاده کنید باید قبلا در سرکه بجوشانید.


 ظروف مورد استفاده 


 ظروف ترشی باید سفالی، بلوری یا چوبی باشد و هرگز از ظروفی که از جنس پلاستیک یا روی هستند استفاده نکنید.

ترشی کارخانه ای


 نگهداری ترشی 


ظروف ترشی باید در جای خنک نگهداری شوند.هر ماده شناور در سطح ترشی یا سرکه باید فوری برداشته شود.


 ادویه های لازم برای تهیه ترشی


 ادویه های پر استفاده در تهیه ترشی عبارتند از: نمک، میخک، فلفل سبز، فلفل قرمز، فلفل سیاه، شوید خشک، زنجبیل، سیاه دانه، گلپر، هل، زیره، نعناع خشک، پودر خردل، زردچوبه، برگ مو و  برگ آلبالو.

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.