2024/05/02
۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
طرز تهیه پیاز داغ چیپسی و طلایی به سبک کارخانه ها

طرز تهیه پیاز داغ چیپسی و طلایی به سبک کارخانه ها

طرز تهیه پیاز داغ چیپسی و طلایی را اینجا بخوانید

جامعه پویا -پیاز داغ عنصر اصلی غذاهای ایرانی است. پیاز داغ چیپسی و خوشمزه همیشه فقط در مغازه ها و کارخانه ها نیست روش درست کردن پیاز داغ خیلی خوشمزه که بتوان در هر غذایی استفاده کرد را برای شما می نویسیم .


مواد لازم 


پیاز سفید : یک کیلو 
نمک به میزان کافی 
آب جوشیده دو لیتر
زرد چوبه : یک قاشق چای خوری ( در صورت تمایل)
روغن به میزان لازم

پیاز داغ

طرز تهیه 


ابتدا پیاز سفید را پوست کنده و به صورت رشته ای خرد کنید. می توانید از خردکن هایی که پیاز رشته می کنند استفاده کنید. 
سپس آب را جوش بیاورید و پیاز را داخل آب در حال جوش بریزید . آب از جوش می افتد به محضی که دوباره شروع کرد به جوشیدن پیاز را از آب جدا کنید و در یک آبکش بریزید. حالا پیاز را در یک پارچه تمیز بریزید و به خوبی خشک کنید نمک را به آن اضافه کنید . یک تابه مناسب را روی اجاق بگذارید به مقدار کافی در آن روغن بریزید. میزان روغن باید زیاد باشد که پیاز به صورت کامل در روغن غرق شود و به اصطلاح به صورت عمیق سرخ شود. وقتی روغن داغ شد پیاز را داخل آن بریزید ابتدا شعله را زیاد کنید کمی هم بزنید و بعد شغله را نسبتا کم کنید. حتما بالای سر اجاق باشید تا پیاز نسوزد چون بین سوختن پیاز و طلایی شدن فقط به اندازه یک چشم بهم زدن فاصله است. وقتی که دیدید پیاز در حال سرخ شدن است و به سمت طلایی می رود اگر دوست داشتید زردچوبه را اضافه کنید اینکار  به خوش رنگ شدن پیاز بسیار کمک می کند. توجه داشته باشید زردچوبه وقتی به پیاز اضافه شود که تقریبا پیاز طلایی شده است در این صورت زردچوبه نمی سوزد و فقط تفت می خورد. 
بعد با طوری مخصوص پیاز را جمع کنید و در یک ظرف قرار دهید تا روغن اضافه آن گرفته شود سپس لای دستمال مخصوص روغن قرار دهید و روغن اضافه را بگیرید. 
حالا پیاز را روی یک سطح صاف مانند سینی پهن کنید تا کاملا خنک شود. سپس می توانید این پیاز را فریز کرده یا در یخچال نگهداری کنید. 


نکته 


بریج کردن پیاز باعث می شود تا زود سرخ شود
استفاده از پیاز سفید باعث می شود پیاز داغ بهتری داشته باشید 
سرخ کردن عمیق باعث می شود تا روغن کمتری در سرخ کردن استفاده شود
اضافه کردن نمک آب پیاز را می گیرد. 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.